Vragen blijven uiteraard...
- hoeveel v/d afvallers een daadwerkelijke kans krijgen om door te stoten naar de finale;
- wie er nog bijkomt op het eiland tijdens de volgende afleveringen;
- én welke proef zal beslissen over hun lot.
Ervan uitgaande dat slechts 1 afvaller wordt opgepikt voor de finale, heeft men met Shandinella wel 'n sterke concurrent binnengehaald. Maar ik gun het Klaar minstens evenzeer. Het is wel frappant dat deze (in mijn ogen) twee sterkste Nederlandse kandidaten, allebei via een achterpoortje de finale moeten hopen te bereiken.
Ik ben het eens met E.V. (en dat heeft niets vandoen met chauvinisme) dat de betere deelnemers dit keer uit België komen. Maar ik vraag me af of dat 'n garantie biedt op succes. Vergeet niet dat de onderlinge strijd nog moet losbarsten. Uiteindelijk zal men toch in eigen vlees moeten snijden. Daarbij vind ik met name van Mohamed dat hij zich steeds nadrukkelijker en bijna arrogant profileert als de eindwinnaar; hetgeen hem mogelijk nog zuur gaat opbreken. Daarnaast wordt er duidelijk geen rekening gehouden met de eventuele terugkeer van een eerdere afvaller. Wij weten nu ondertussen allemaal dat daar enkele uitermate te duchten tegenstanders bij behoren.
Wachten ons dus ongetwijfeld nog bijzonder spannende weken !