Degene die het spel tenminste eerlijk spelen zijn Ronald,Marjolein,Frank en Darline dat zijn de mensen die geen complotten smeden Kelly,Frouke,Peter,Matthias en Mohamed zijn de mensen die complotten smeden om volgende week Ronald eruit te laten stemmen Ik hoop dat Kelly vrijwillig opgeeft zou wel zo eerlijk zijn
Tja, wat is nu eigenlijk een complot?
Smeed je een complot wanneer je het als vriendenclubje heel goed met elkaar kan vinden, en daarom afspreekt om niet op elkaar te stemmen?
Is het een complot wanneer je Frouke in je vriendenclubje opneemt, opdat leeftijdsgenootje Kelly zo goed met haar kan opschieten?
Is het een complot wanneer je als groepje van 5 zo close met elkaar optrekt dat je je automatisch afzondert van de rest? Niet echt een complot maar ook niet bevorderlijk voor de groepssfeer.
En last but not least, smeed je een complot wanneer je besluit om met zijn allen op 1 persoon te stemmen, om zodoende de huid van bijvoorbeeld Kelly te redden? Ik denk dat het antwoord nu volmondig ja moet zijn. Ook al hebben Peter en Matthias misschien niets tegen Ronald, Mo heeft dat wel en daarom verwacht ik dat ze met zijn vijfen op Ronald zullen stemmen. Misschien niet "eerlijk", maar het is wel oliedom om het niet te doen. Anders zou Kelly er wel eens uit kunnen liggen (ze had nu al 3 stemmen), en als Kelly eruit ligt, dan volgt Frouke vanzelf en blijft er van het groepje van 5 niet veel over.