Auteur Topic: Er Zijn Maar Een Paar Mensen Eerlijk Een Spel Aan Het Spelen?  (gelezen 10097 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Degene die het spel tenminste eerlijk spelen zijn Ronald,Marjolein,Frank en Darline dat zijn de mensen die geen complotten smeden Kelly,Frouke,Peter,Matthias en Mohamed zijn de mensen die complotten smeden om volgende week Ronald eruit te laten stemmen Ik hoop dat Kelly vrijwillig opgeeft zou wel zo eerlijk zijn  ::tandpastasmiley:: ::joehoe::

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Er Zijn Maar Een Paar Mensen Eerlijk Een Spel Aan Het Spelen?
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2004, 22:49:42 »
Dit spel gaat niet alleen over eerlijk zijn. Het gaat voornamelijk over winnen. Je kan niet iedereen te vriend houden. Soms moet je risico´s nemen en het nadeel van risico´s is dat je niet weet hoe het uit gaat pakken.

Ik ben het wel met je eens dat je het spel op een zo eerlijke manier ZOU MOETEN spelen, maar dat levert natuurlijk niet de gewenste kijkcijfers op. En feit is: zet mensen bij elkaar en ze roddelen, bekvechten, achterbaksen en proberen als sterkste uit de bus te komen.
Angel of the first degree

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2004, 23:17:17 »
Moet hier dan een topic over geopend worden?? :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Nienna

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2004, 23:37:47 »
Citaat
Degene die het spel tenminste eerlijk spelen zijn Ronald,Marjolein,Frank en Darline dat zijn de mensen die geen complotten smeden Kelly,Frouke,Peter,Matthias en Mohamed zijn de mensen die complotten smeden om volgende week Ronald eruit te laten stemmen Ik hoop dat Kelly vrijwillig opgeeft zou wel zo eerlijk zijn
Dit vind ik niet echt eerlijk.
Wie zegt dat ze complotten smeden? Ronald is degene die probeert aan te pappen met Mohamed om in de groep te blijven, dat clubje van 5, lijkt me puur door vriendschap gevormd. Ze staan toch open, ze laten Frauke tenslotte zonder pardon toe.
Ik krijg by the way steeds meer bewondering voor Darline.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2004, 23:44:01 »

Ik krijg by the way steeds meer bewondering voor Darline.

Grappig...Dat vind ik nu net de grootste draaikont in het hele spel...Die heeft nooit een mening en waait maar wat mee.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 10-10-2004, 23:54:56 »
Het clubje van 5 is een echt vriendenclubje die nooit op elkaar zullen stemmen. Op zich wel jammer voor de neutrale toeschouwer, want de komende eilandraden worden zo wel erg voorspelbaar. In ieder geval is het nu al bijna*) zeker welke 5 er uiteindelijk over zullen blijven. Iets dergelijks speelde twee jaar geleden ook, toen alle ex-leden van het voormalige vrouweneiland werden weggestemd (Nolleke voorop).

*) Ik moet zeggen bijna zeker want dit jaar geven een record aantal kandidaten op  ;)
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #6 Gepost op: 11-10-2004, 01:02:32 »
Ik weet het zo net nog niet Ruizduck... Er werd al een beetje aangegeven dat W.Kelly met heimwee kampte of zich in ieder geval niet helemaal lekker voelde in de groep. Nu weet ik niet hoe het komt, en ik snap het ook niet echt, ze is tenslotte weer samen met haar oude vrienden, maar als dit zo doorzet dan zou het goed kunnen dat zij weggestemd wil of gaat worden. En vervolgens gaat onze Frouk er achteraan omdat zij volgens mij goede vriendjes is met W.Kelly, maar duidelijk iets minder vriendjes is met de rest van de groep, zij het geaccepteerd en opgenomen. Als het blijkt dat ze na W.Kelly´s (eventuele) vertrek een zwakke schakel is, is het volgens mij niet gezegd dat ze háár zullen sparen voor een sterker iemand als (ik noem een zijstraat) Frank, die níét bij "het groepske" hoort.
Angel of the first degree

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-10-2004, 12:33:37 »
Ronald probeert niet aan te pappen met Mo maar hij probeert gewoon een goede sfeer te behouden in hun kamp.
Mo lijkt mij achterbaks en achterdochtig. Hoe hij af en toe kijkt: eng gewoon; voelt hij zich bedreigd, jalouzie of wat?
Ik denk dat het pro-mo gevoel snel over is bij de rest (voor zover dat er uberhaupt al is)

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 11-10-2004, 12:40:06 »
Het clubje van 5 is een echt vriendenclubje die nooit op elkaar zullen stemmen. Op zich wel jammer voor de neutrale toeschouwer, want de komende eilandraden worden zo wel erg voorspelbaar. In ieder geval is het nu al bijna*) zeker welke 5 er uiteindelijk over zullen blijven. Iets dergelijks speelde twee jaar geleden ook, toen alle ex-leden van het voormalige vrouweneiland werden weggestemd (Nolleke voorop).

*) Ik moet zeggen bijna zeker want dit jaar geven een record aantal kandidaten op  ;)

Toch zul je gaan zien,dat de "GROEP van 5" eerst de vrouwen eruit zullen stemmen..want Frouke en Kelly..hebben zij totaal niets aan   ::niet-ok::  en is dan ook makkelijk op weg te stemmen.
Voorlopig moet dat nog niet moeilijk zijn ..qao stemmen  ::vergroot::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #9 Gepost op: 11-10-2004, 14:03:37 »
Dit spel gaat niet alleen over eerlijk zijn. Het gaat voornamelijk over winnen. Je kan niet iedereen te vriend houden. Soms moet je risico´s nemen en het nadeel van risico´s is dat je niet weet hoe het uit gaat pakken.

Ik ben het wel met je eens dat je het spel op een zo eerlijke manier ZOU MOETEN spelen, maar dat levert natuurlijk niet de gewenste kijkcijfers op. En feit is: zet mensen bij elkaar en ze roddelen, bekvechten, achterbaksen en proberen als sterkste uit de bus te komen.

Vooral dat eerste gedeelte  ::ok:: Blij dat je in de CSC zit.  ;)

Zoals Nelis al zegt, het gaat niet om eerlijk spelen, maar om winnen. Er zijn honderden manieren om de winst te krijgen. Door complotten (Robin, Judge, Gio), door je fysiek te bewijzen (Richard), door je low profile op te stellen (Jutta). Welke manier je kiest, ligt volledig aan jou. Maar elke manier is geoorloofd in het spel, dus rechtvaardig en eerlijk. Er is recht om een complot te smeden, dus is het eerlijk. Het is geen survival of the strongest, maar echt een survival of the fittest. Een luie nietsnut kan het spel ook winnen.

Btw: een complot kan natuurlijk altijd tegen je werken. De afvallers zijn uiteindelijk ook degenen die gaan beslissen of JIJ gaat winnen of niet.  :) Dit alles bij elkaar maakt dit spel tot een perfecte (en nog steeds vernieuwende en verbeterde) spelshow!  ::ok::

Offline True Gondorian

• Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
« Reactie #10 Gepost op: 11-10-2004, 17:01:53 »
Back on topic:
Ik vindt dat vooral Frank en Shandinella het eerlijk spelen. Die smeden geen complotten, of maken een groepje, zodat ze geen 4 tegenstemmen kunnen krijgen, en dus aldoor zijn naar de finale. Darline verdient het absoluut niet om ook maar in het programma te zitten. Ze zegt niets, ze doet niets, ze maakt geen ruzies, je ziet haar nergens in het programma.

Die vrouw neemt low profile wel erg serieus ::schaam::
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 11-10-2004, 20:49:09 »
Volgens mij probeert iedereen op zo'n eiland wel een complot te beginnen, waarom zou je het niet doen als je de kans krijgt? Darline, Ronald en Marjolein hebben gewoon de pech dat zij niet in een (groot) complot zitten, waardoor ze eerlijker lijken. Ik weet bijna zeker dat als één van deze drie de kans kreeg om in het groepje van de "vijf vrienden" plaats te nemen, dat ze dat dan meteen zouden doen.
Nog even niks.

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 11-10-2004, 21:09:10 »
.......... en dat zou Marjolein heeeel graag willen!!!

Offline maaykie

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-10-2004, 21:41:05 »
 :) sjah... wat zal ik ervan zeggen..

Ik vind het een leuk stel vrienden bij elkaar, majah..het maakt het er niet écht spannender op.. :-\\ Beetje jammer voor de rest, maar ik zou, denk ik, hetzelfde hebben gedaan..Ik hoop alleen niet dat dit zich tegen Frank gaat keren :(

Verder ben ik het er helemaal eens dat je bij dit spel niet vals KUNT spelen, zo is het spel nu eenmaal!

Offline SKMbeat

• Forumlid
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
« Reactie #14 Gepost op: 11-10-2004, 21:54:54 »
.......... en dat zou Marjolein heeeel graag willen!!!
Ik vind het inderdaad ook triest om te zien hoe Marjolein zo graag bij het clubje wilde horen en als het haar niet lukt, nou dan maar een vergadering openen,om vervolgens vaag aan te geven wat er scheelt.

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #15 Gepost op: 11-10-2004, 22:07:18 »
Ik vind dat er eigenlijk maar 2 mensen die eerlijk en die de samensmelting eventjes of een tijdje hebben gehaald dat is Shandinella en Frank.
Darline is teveel bevriend met Mitch en dat is nu ook bepaald niet een doetje....
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 11-10-2004, 22:10:10 »
ben ik volledig mee eens.Ook al was frank wel van plan de hollanders weg te stemmen, voerde hij zijn plannen (en de rest van de bel groep) niet uit.

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #17 Gepost op: 11-10-2004, 23:19:56 »
Oké, sluiten maar dit topic !!

Niemand speelt dit spel eerlijk. Iedereen denkt aan die pot goud die wacht aan het eind van het spel. Iedereen probeert zijn best te doen om bij iedereen in de smaak te vallen. Iedereen is op zoek naar "maatjes".

Hallo, dit gaat om harde knikkers. Schoppen, tackelen, onderuithalen. Daar wil ik ook naar kijken. Niet naar mensen die "zichzelf" proberen te zijn op een eiland. En ook Frank probeert op zijn manier zijn best te doen. Wie gaat er nu 3 uur zitten vissen en komt uiteindelijk met krabbetjes terug. Wat een uitslover.

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #18 Gepost op: 11-10-2004, 23:24:53 »
Frank doet aan indianisme en is dat gewoon om zo in de natuur bezig te zijn... Ik denk wel dat hij dat met alle plezier doet en zeker niet om zich uit te sloven !
En dat het balen was als hij zag dat het eten weg was dat begrijp ik best...
Frank is eerlijk ik vertrouw hem 100/100 %...
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 11-10-2004, 23:57:33 »
Waarom zou je het inderdaad eerlijk spelen?

En Ronald eerlijk? Hahahahahahahhahaahaha  ::rofl::

Herindeling kampen: Jeroentje wil naar huis, later toch weer niet. Jeroen krijgt drie stemmen, Shandinella stemt op Frouke en Jeroen én Ronald stemmen op Mo.

De volgende aflevering loopt Ronald te janken dat Mo het niet eerlijk speelt want hij stemt niet de zwakste (lees Frouke) eruit. En dat vind hij jammer en oneerlijk.

Waarom stemde hij dan zelf ook op Mo en niet op Frouke??  ???
Hypocriet. :) (maar I don't blame him, eerlijkheid en een spel gaan moeilijk samen)