Auteur Topic: De kooi...  (gelezen 8096 keer)

Offline Moraelin

• Forumlid
De kooi...
« Gepost op: 6-09-2004, 21:27:53 »
Vond ik totaal niets...wat lullig om het ene team zo'n fysieke en organisatorische drawback te geven. Ik vond dat ze in dat geval het andere team ook een fysieke handicap mochten geven, after all, we zien het liefst de teams zo gelijk mogelijk opgaan, zeker in het begin. Gelukkig onstonder er geen spanningen in de kooi of het was onmiddelijk gedaan met Team Belgie.

Offline dupdup

• Forumlid
Re: De kooi...
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2004, 21:58:16 »
dat was grappig geweest, de nederlanders in die kooi. Het kot was te klein geweest denk ik.

Offline Daino58

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #2 Gepost op: 6-09-2004, 23:00:22 »
dat was grappig geweest, de nederlanders in die kooi. Het kot was te klein geweest denk ik.

Henk en Patrick hadden het kot afgebroken zodat er niemand meer overbleef.....
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2004, 00:11:24 »
Vond ik totaal niets...wat lullig om het ene team zo'n fysieke en organisatorische drawback te geven. Ik vond dat ze in dat geval het andere team ook een fysieke handicap mochten geven, after all, we zien het liefst de teams zo gelijk mogelijk opgaan, zeker in het begin. Gelukkig onstonder er geen spanningen in de kooi of het was onmiddelijk gedaan met Team Belgie.

Hmmm. Gaat het in dit spel niet zowiezo om oneerlijke dan wel verdiende of onverdiende verschillen in sterkte tussen de 2 kampen? Dat is het spelletje nou eenmaal, en ik denk, zoals ze zelf al zeiden, dat de Belgen uiteindelijk wel een voorsprong hadden ten opzichte van de Nederlanders, namelijk: ze werden in de kooi een groep en geen verzameling mensen.

Met de overlevingskit is er de eerste dagen genoeg eten om aan te sterken. Maar het bleek dat de Belgen ook zonder aangesterkt te zijn, een proef konden winnen. ( <-groepsgevoel)
Angel of the first degree

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 7-09-2004, 09:15:46 »
De belgen zijn met vijf mannen en vier vrouwen, de Nederlanders zijn met vier mannen en vijf vrouwen.
Lijkt mij dat de Belgen hier al een kleine voorsprong hebben.
Als ik dan ook nog kijk naar de bouw en types van de mannen... kunnen ze best wat hebben, die belgen.
Niet zo kritisch naar de Nederlanders, waar blijft onze vaderlandsliefde?? Hoop dat de meningen nog gaan veranderen de volgende afleveringen...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 7-09-2004, 09:40:04 »
Nederlanders hebben organisatorisch voorsprong: hun kamp was al gebopuwd en ze hadden al voedsel kunnen vinden, terwijl de Belgen nog in de kooi zaten.
De Belgen hebben dan weer voorsprong qua groepsband. Ze zijn al hecht. MAar moesten nog wel alles opbouwen enzo.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #6 Gepost op: 7-09-2004, 10:57:35 »
de Nederlanders hebben nu een voorsprong gekregen wat betreft de kampopbouw, maken van vuur, verzorgen van voedsel. De Belgen hebben een voorsprong op het gebied van groepsgevoel en teamgevoel.
Als de laatste die de kooi inging een Belg was geweest waren de rollen precies omgedraaid geweest, het is al in the game.
De belgen hebben nu een proef gewonnen en de Nerderlanders hebben Klaar weggestemd. Waarschijnlijk zijn de Nederlanders nu weer extra gemotiveerd om de volgende proef te winnen.
wat het eten betreft kunnen ze nu nog vooruit. En er was o.a. gisteren in het programma over de kandidaten te zien dat er toch voedsel wordt gevangen. Dus waarschijnlijk kunnen beide teams dan nog even vooruit.
Gek zijn is gezond

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 7-09-2004, 10:59:53 »
Ik denk dat een groepsband in zoŽn geval belangrijker is dan een goed kamp, om mee te beginnen. Een kamp kan je altijd nog bouwen, een groepsband is heel wat moeilijker. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar eerste indrukken zijn belangrijk, en als je het op dat vlak al verpest...

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2004, 11:48:57 »
Ik denk dat een groepsband in zoŽn geval belangrijker is dan een goed kamp, om mee te beginnen. Een kamp kan je altijd nog bouwen, een groepsband is heel wat moeilijker. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar eerste indrukken zijn belangrijk, en als je het op dat vlak al verpest...

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, het groepsgevoel is ontzettend belangrijk en dat heeft de Belgen in mijn ogen nu de overwinning bezorgd. Maar er zijn nog zoveel factoren die het groepsgevoel bij de Belgen negatief kunnen beinvloeden (o.a. het wegstemmen van iemand op de eilandraad, gestolen voedsel door een van de deelnemers uit de mangrove, of onderlinge ergernissen en irritaties die gaan komen). Daarnaast kunnen er ook zaken zijn die het groepsgevoel bij de Nederlanders versterken (o.a. de wil om de komende twee proeven te winnen...)

Elke week kan weer een totaal ander beeld geven als de week daarvoor.
Gek zijn is gezond

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2004, 11:53:19 »
Elke week kan weer een totaal ander beeld geven als de week daarvoor.

Helemaal mee eens! Dat groepsgevoel is in de eerste aflevering heel belangrijk gebleken, 't heeft er immers voor gezorgd dat de Belgen de proef konden winnen, maar in 't filmpje voor volgende week zagen we al dat dat groepsgevoel bij de Belgen ook al snel scheurtjes gaat vertonen. Ik denk dus dat de rollen volgende week wel 'ns volledig omgekeerd zouden kunnen zijn...

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 7-09-2004, 15:57:35 »
Ja idd Han, hoe geweldig het groepsgevoel was nu, zo bedroevend ziet het er uit in de vooruitblikken, ben echt heel benieuwd. Die kooi was blijkbaar voor het moment heel goed en men zat er nog heel postief in maar in een kooi krijg je letterlijk en figuurlijk ook niet de ruimte om jezelf echt te zijn, je ding te doen en te laten zien. Dus nu ze losgelaten zijn, komen de karaktertjes naar voren.... Spannend!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #11 Gepost op: 10-09-2004, 12:53:52 »

Helemaal mee eens! Dat groepsgevoel is in de eerste aflevering heel belangrijk gebleken, 't heeft er immers voor gezorgd dat de Belgen de proef konden winnen, maar in 't filmpje voor volgende week zagen we al dat dat groepsgevoel bij de Belgen ook al snel scheurtjes gaat vertonen. Ik denk dus dat de rollen volgende week wel 'ns volledig omgekeerd zouden kunnen zijn...

Klopt er zijn zoveel momenten te bedenken die invloed hebben op de moraal, het groepsgevoel e.d. Nu zijn de Nerderlanders gebelgd over hun onverwachte verlies dus ligt de motivatie hier nu heel hoog om te winnen! Daarnaast hebben we al eerder gezien hoe een " onbenullig iets " tot een ontzettende verdeling in een kamp kan zorgen waarbij het hele groepsgevoel in een keer weg kan vallen (of juist versterkt kan worden). Daarnaast kan een eventuele diefstal van voedsel uit een kamp door onze mangrove kandidaten leiden tot zeer veel stress binnen een groep waarvan we de effecten dan maar af moeten wachten.

Gek zijn is gezond

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 10-09-2004, 15:04:16 »

Nu zijn de Nerderlanders gebelgd...

DIE moet in de Dikke Van Dale!

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-09-2004, 21:40:19 »
Ernst-Paul kwam na 24 uur op bezoek bij de kooibewoners om te kijken hoe het met ze ging. Ik had het ook wel interessant gevonden hoe de groep zou hebben gereageerd als hij nu met - ik noem maar wat - een slagroomtaart was komen aanzetten. Natuurlijk is eten op zo'n moment erg welkom maar het leidt er natuurlijk wel toe dat iedereen het langer vol houdt in de kooi, zodat het alleen maar langer duurt voordat ze eruit mogen. Wellicht dat het heftige discussies zou oproepen of ze de taart wel of niet aan zouden moeten nemen.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline feeks

• Forumlid
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
« Reactie #14 Gepost op: 11-09-2004, 21:48:15 »
Ernst-Paul kwam na 24 uur op bezoek bij de kooibewoners om te kijken hoe het met ze ging. Ik had het ook wel interessant gevonden hoe de groep zou hebben gereageerd als hij nu met - ik noem maar wat - een slagroomtaart was komen aanzetten. Natuurlijk is eten op zo'n moment erg welkom maar het leidt er natuurlijk wel toe dat iedereen het langer vol houdt in de kooi, zodat het alleen maar langer duurt voordat ze eruit mogen. Wellicht dat het heftige discussies zou oproepen of ze de taart wel of niet aan zouden moeten nemen.

Sadist >:D ;) ::joehoe::
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #15 Gepost op: 12-09-2004, 15:01:17 »

Sadist >:D ;) ::joehoe::

Nee hoor dit is geen sadisme maar harde realiteit. Judge is afgelopen seizoen zijn kipnuggets niet voor niets misgelopen!!! Men zoekt constant naar "interessante " dingen om de psychologische druk op te voeren en deelnemers tegen elkaar uit te spelen etc. alles om te zorgen voor een interessant programma en dus goede kijkcijfers.
Gek zijn is gezond

Offline billie turf

• Forumlid
De Belgen in de kooi
« Reactie #16 Gepost op: 7-10-2004, 22:15:56 »
Mochten ze echt niet uit de kooi?
Niet eten en op die rotplanken slapen is al erg genoeg, maar niet naar de wc kunnen wordt op den duur pijnlijk lijkt me.
Hoe zou dat gegaan zijn?

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
Re: De Belgen in de kooi
« Reactie #17 Gepost op: 29-12-2004, 12:10:04 »
Mochten ze echt niet uit de kooi?
Niet eten en op die rotplanken slapen is al erg genoeg, maar niet naar de wc kunnen wordt op den duur pijnlijk lijkt me.
Hoe zou dat gegaan zijn?

Hierover is in de intervieuws al over gesproken door een van de dames die in de kooi zat. Lees de intervieuws er maar eens op na.
Gek zijn is gezond

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 29-12-2004, 19:35:11 »
De belgen zijn met vijf mannen en vier vrouwen, de Nederlanders zijn met vier mannen en vijf vrouwen.
Lijkt mij dat de Belgen hier al een kleine voorsprong hebben.
Als ik dan ook nog kijk naar de bouw en types van de mannen... kunnen ze best wat hebben, die belgen.
Niet zo kritisch naar de Nederlanders, waar blijft onze vaderlandsliefde?? Hoop dat de meningen nog gaan veranderen de volgende afleveringen...

Zijn de mannen beter als de vrouwen?

Offline liek.

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 29-12-2004, 20:10:44 »
Mannen zijn niet beter dan vrouwen, maar hoezeer me het ook spijt, bij proeven die gebaseerd zijn op kracht, hebben de mannen inderdaad (over het algmeen, natuurlijk) een voorsprong. Dat denk ik wel.

Nou weet je niet waarop proeven precies gebaseerd zouden worden, maar een gelijke verdeling was misschien beter geweest om dit soort reacties te voorkomen :P. (Oneerlijk, Belgen voorsprong, enz.)