Heb vanavond met stijgende verbazing naar alle ontwikkelingen zitten kijken ja.
Met ongeloof naar Mick.. die zich ontpopte tot een steeds grotere botterik en onbeschofte vlegel.
Toch.. mij bevalt die achterbakse houding van Mitchell nog minder, haar mimiek, haar geroddel. En ik kan er dus ook niet bij, waarom een groep en masse.. niet de confrontatie met Mick aangaat dan??
Op mij komt het meer over dat Mick zich steeds meer en meer getergd en in de hoek gedreven voelde worden door het geroddel, en dat hij daardoor aan het doorslaan is.
Niet om aan te zien.. hoe Klaar en Ernestine dus mislukten in hun rooftocht, grrrr. Maar wel heel terecht, hoe ze Sarah tot een keuze dwongen.
Het Nederlandse kamp blijkt het goed te kunnen vinden met elkaar. Alleen vond ik het niet zo slim om Marjolein te kiezen voor de proef. Er stond veel op het spel, en Shandinella is gewoon de beste sportvrouw. Dan vind ik een argument van Robin dat het goed zou zijn voor Patrick en Marjolein en daardoor ook voor de groep, klinklare psychologische prietpraterige bulshit. Op zo'n moment zet je gewoon taktisch je beste mensen in! Hiermee voor mij het zoveelste bewijs dat die Robin beslist geen intellectuele hoogvlieger is, nog minder een leider met inzicht.
Maar hier wordt dus weer eens neergezet, dat mensen die een kei zijn in het manipuleren van anderen, beslist niet slim zijn. En de rest van de groep lijkt inmiddels al zo murf en allang blij met het tevreden gezapige sfeertje, dat ze het geeneens meer in de gaten hebben. Ook achteraf lijkt niemand zich hier nog vraagtekens bij te stellen. Zelfs Shandinella niet, die natuurlijk best wel weet, dat zij die opdracht met alle gemak had kunnen volbrengen.