Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 11196 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 3
« Gepost op: 19-09-2004, 21:36:23 »
Hier kun je alles kwijt over aflevering 3.  :)

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 19-09-2004, 21:48:54 »
Ik moet het nog even laten bezinken...

Goede aflevering!!! Mick op een geweldige manier er uit, Sarah weg, bijna het NL kamp geplunderd, mooie overwinning voor Mo en W.Kelly...

Ik heb weer zitten genieten!
Angel of the first degree

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2004, 21:54:41 »
Die Mick begon me wel wat te irriteren, wel leuk dat hij nu verder gaat stoken in het verstekelingenkamp  >:D >:D >:D >:D

Ik was blij dat NL-ers niet geplunderd waren, ze hadden al zo weinig. En Patrick bijna op instorten, ach gossie  :\'(

Volgende week wordt het weer leuheuk!!!

Offline beachbum

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2004, 21:56:12 »
Zwak gedrag van de Belgen. Ze smeden een komplot tegen Mick en doen vervolgens of ze het erg vinden. Bah Bah, zeg toch gewoon waar het op staat en neem zakelijk afscheid. De mispunt verdiende het gewoon. Ik had gehoopt dat de Belgen wat dit betreft meer ballen hadden............ NIET DUS !!
« Laatst bewerkt op: 19-09-2004, 22:26:47 door beachbum »

Offline SKMbeat

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2004, 22:34:29 »
Het was zeker weer een leuke aflevering.Vooral Kelly kwam leuk uit de hoek en Mohammed als een soort van superRobinson.

Mick is gewoon paranoïde als het gaat om leven en samenwerken in een groep. Soms kwam-ie gewoon echt als een psychoot over, vol haat jegens Mitchell en de Hollanders.Zijn gedrag tijdens het feestmaal en de Robinsonproef (zeekorfbal?)sprak boekdelen.Geen gezond ventje die Mick en het verbaast me nu ineens niet dat hij beschuldigd wordt van het duwen van een persoon voor een auto (nieuws van afgelopen week over hem).

Ik vond het wel een beetje sneu voor Patrick dat hij moest serveren tijdens het feestmaal.Ik durf te wedden dat hij voorgaande seizoenen van ER heeft gezien en dan nog versteld staan van het feit dat van hem wordt verwacht dat ie moest serveren. Had hij toch moeten zien aankomen.

Jammer voor de Belgen als groep dat hun feestmaal werd verstoord door het asociale gedrag van van Mick. Heb je eindelijk een vette prijs gewonnen dan kan je er niet volop van genieten.

Zo waren er wel meer momenten, in ieder geval een leuke aflevering en op naar de volgende week.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2004, 22:37:16 door SKMbeat »

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 19-09-2004, 22:34:30 »
Het wordt steeds beter. We leren beter de namen en personen kennen en krijgen nu een wat realistischer beeld van m.n de Belgen. Ook daar is zeker niet alles koek en ei.
Daarentegen trekken de Nederlanders steeds meer naar elkaar toe wat een band schept. Daar is tot op heden ook nog niet echt een ongetogen woord gevallen en bij de Belgen is de sfeer om te snijden.
Ben reuze benieuwd naar de volgende aflevering.
Wat kan een week soms lang duren....

Offline SKMbeat

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2004, 22:48:29 »

Daarentegen trekken de Nederlanders steeds meer naar elkaar toe wat een band schept. Daar is tot op heden ook nog niet echt een ongetogen woord gevallen
IK denk dat als Klaar niet was weggevote dan was-ie zeker wel gevallen. Ik vond het ook erg rustig aan Nederlandse zijde, misschien dat de eiland-vergaderingen toch zijn vruchten afwerpt en dat men gewoon weet wat men aan elkaar heeft.

Citaat
en bij de Belgen is de sfeer om te snijden.

Het is gewoon jammer voor hun dat er een verrotte appel in hun groep zit/zat, want persoonlijk vind ik dat er tussen de Belgen leukere( Frank, Kelly) en interessantere personen (Mohammed, Mitchell) tussen zitten.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2004, 22:53:54 »
Na te hebben genoten van Het Blok nu ook maar 'n woordje van mij over aflevering 3.  :)

Ik heb ook hier weer erg van genoten! De afvallers van vandaag lagen erg voor de hand natuurlijk. Sarah was veel te zwak geworden en Mick heeft 't gewoon helemaal aan z'n eigen gedrag te danken. Ik vond 't echt niet kunnen hoe hij tegen Patrick en Marjolein deed bij 't etentje. Niet dat hij gewoon blij is met z'n eten, nee hij moest ze effe kleineren. Echt niet sportief! En dan z'n aggressieve gedrag tijdens de proef, ook echt belachelijk! Goed dat EP 'm 'n rode kaart gaf.  ::ok::

Vond 't erg leuk dat de Belgen die taart aan de Nederlanders gaven. Ze hadden 'm immers ook zelf mee naar 't eiland kunnen nemen voor de volgende dag. Zo hadden de Nederlanders tenminste ook nog iets en was de teleurstelling van 't verliezen daar niet zo groot. En ik denk eerlijk gezegd dat de Nederlanders precies 't zelfde gedaan zouden hebben en terecht ook.  ::jaja::

Tja en dan de mangrovebewoners. Echt onbegrijpelijk dat Klaar en Ernestine niet snapten dat 't Nederlandse kamp ook weg zou zijn naar 'n proef. Ze hebben echt veel te lang gewacht. En nu zullen ze 't denk ik niet meer zo snel gaan proberen om te gaan roven, omdat 't nu niks heeft opgeleverd. Alhoewel, Mick zal er vast helemaal voor willen gaan (wraak op z'n oud-kampgenoten!   >:D ;D )  en zal de dames wel meekrijgen denk ik. Maar ik denk dat 't ook wel gaat botsen tussen de dames en hem. Ben erg benieuwd wat dat wordt.

Deze aflevering is Mohammed trouwens naar voren gekomen als 'n sterke deelnemer! Ik denk dat hij 't ver gaat schoppen! Ook Kelly viel me positief op. Patrick wordt 'n beetje te emotioneel denk ik nu en ik vrees dat hij op gaat geven.  :-\\

Offline SKMbeat

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2004, 22:57:43 »
Patrick wordt 'n beetje te emotioneel denk ik nu en ik vrees dat hij op gaat geven.  :-\\
Ik denk dat de Limburgse vlaai hem parten speelt zoals in de teaser van volgende week al duidelijk werd.  ;D

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2004, 23:04:49 »
Wat in de vorige aflevering al zichtbaar was, werd nu bevestigd. Het groepsgevoel bij het Nederlandse team groeit met de dag. Men laat elkaar in elkaars waarde, het wordt een (h)echt team. En een sportief team.
Ik hoop van harte dat dit zo blijft!! En vooral dat het zich vertaalt in het winnen van nog meer proeven.
er was eens......

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2004, 23:07:27 »
Heb vanavond met stijgende verbazing naar alle ontwikkelingen zitten kijken ja.
Met ongeloof naar Mick.. die zich ontpopte tot een steeds grotere botterik en onbeschofte vlegel.
Toch.. mij bevalt die achterbakse houding van Mitchell nog minder, haar mimiek, haar geroddel. En ik kan er dus ook niet bij, waarom een groep en masse.. niet de confrontatie met Mick aangaat dan??

Op mij komt het meer over dat Mick zich steeds meer en meer getergd en in de hoek gedreven voelde worden door het geroddel, en dat hij daardoor aan het doorslaan is.

Niet om aan te zien.. hoe Klaar en Ernestine dus mislukten in hun rooftocht, grrrr. Maar wel heel terecht, hoe ze Sarah tot een keuze dwongen.

Het Nederlandse kamp blijkt het goed te kunnen vinden met elkaar. Alleen vond ik het niet zo slim om Marjolein te kiezen voor de proef. Er stond veel op het spel, en Shandinella is gewoon de beste sportvrouw. Dan vind ik een argument van Robin dat het goed zou zijn voor Patrick en Marjolein en daardoor ook voor de groep, klinklare psychologische prietpraterige bulshit. Op zo'n moment zet je gewoon taktisch je beste mensen in! Hiermee voor mij het zoveelste bewijs dat die Robin beslist geen intellectuele hoogvlieger is, nog minder een leider met inzicht.
Maar hier wordt dus weer eens neergezet, dat mensen die een kei zijn in het manipuleren van anderen, beslist niet slim zijn. En de rest van de groep lijkt inmiddels al zo murf en allang blij met het tevreden gezapige sfeertje, dat ze het geeneens meer in de gaten hebben. Ook achteraf lijkt niemand zich hier nog vraagtekens bij te stellen. Zelfs Shandinella niet, die natuurlijk best wel weet, dat zij die opdracht met alle gemak had kunnen volbrengen.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 19-09-2004, 23:12:31 »
Vond het knap hoe Marjolein en Patrick de Belgen bedienden! Had zelf graag per ongeluk expres een glas wijn over Mick willen dumpen...
er was eens......

Offline SKMbeat

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 19-09-2004, 23:13:33 »
Alleen vond ik het niet zo slim om Marjolein te kiezen voor de proef. Er stond veel op het spel, en Shandinella is gewoon de beste sportvrouw.

Ze hadden kunnen weten dat er een proef aan zou komen waarmee ze eten zouden kunnen winnen,dan ga je geen mensen inzetten om ervoor te zorgen dat de onderlinge band verstevigd wordt tussen die 2.Inderdaad geen slimme zet.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 19-09-2004, 23:14:06 »

Ik denk dat de Limburgse vlaai hem parten speelt zoals in de teaser van volgende week al duidelijk werd.  ;D

Tja, als echte Limburgse (en medewerker in 'n bakkerij) kan ik alleen maar beamen dat 't leven zonder Limburgse vlaai ook echt bijna ondraaglijk is.  ;D
« Laatst bewerkt op: 19-09-2004, 23:31:39 door Han13 »

Offline SKMbeat

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 19-09-2004, 23:26:55 »

Tja, als echte Limburgse (en medewerker in 'n bakkerrij) kan ik alleen maar beamen dat 't leven zonder Limburgse vlaai ook echt bijna ondraaglijk is.  ;D

Ik heb 5 jaar in Maastricht gewoond en heb ook mogen genieten van diverse Limburgse vlaaien (vooral de rijstevlaai met pudding!).
Ik denk dat als ze de Belgen Limburgse vlaaien hadden laten serveren door Patrick en hij had echt niks ervan mogen eten, dus ook geen restje meenemen, dat hij linea recta zijn spullen gepakt had en richting het zuiden des lands was vertrokken.

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2004, 08:28:39 »
Ik kan me niet voorstellen dat, als Shandinella de proef had willen doen, zij niet geageerd heeft tegen Ronald.
Er zal dus wel een reden voor zijn, de NL-ers zijn echt niet gek en gaan voor winst. Dan zet je automatisch de beste mensen ''van dat moment'' in tijdens die opdracht, en waarschijnlijk was dat Marjolein. In ieder geval een stuk beter dan Frouke, en iemand anders bleef er niet over.
Shandinella is idd heel sportief, maar kan ze goed zwemmen?
Marjolein was vanuit de kooi de eerste die met zwemmen!! de kooi wist te bereiken, dus ik vond de keuze van Ronald erg logisch!! Ook Patrick is sportief ingesteld, en dat het bevorderlijk was voor het team om hun samen te laten deelnemen was een mooie bijkomstigheid!

Offline essie75

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 20-09-2004, 08:38:59 »
ik vond het een mooie aflevering, erg boeiend ook.
De eliminatieproef vond ik een afgang voor de Belgen. Dat heet dus competitievervalsing, gewoon express verliezen! Erg onsportief en ik zou dus gewoon eerlijk hebben gespeeld, want NL had waarschijnlijk toch wel gewonnen.
De keuze voor Patrick en Marjolein is misschien gewoon goed geweest, puur op fysiek, omdat Shandinella een stuk kleiner is, dat heeft ze al opgebroken bij een vorige proef ivm het verschil in lengte en dan is Marjolein met Patrick wel een goede keuze.
Mooi hoe EP dat verlies aanstipte tijdens de eilandraad.
En dan dat commentaar: we willen weer terug een groep vormen als belgen.
Dat kan dus al niet meer, er zijn al twee kampen Mo, Peter, Matt en kelly als een kamp, en dan Mitchell, Darline en Frank als het andere. Frank zullen ze niet wegstemmen die is te aardig, en te sterk, dus ik denk dat Darline en Mitchell mogen vrezen voor hun hachje zodra Belgie weer een proef verliest, stiekem denk ik dat dat wel zal gebeuren.
Mitchell en Mick samen in de mangrove:  ::oink::

Offline DARANE

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2004, 09:29:37 »
 Hai Linda ::regenboog::, gisteren was het weer spannend. Het Nederlandse team had het wel nodig om van de Belgen te winnen.Hier zie je dat het Nederlans team na 3x te hebben verloren zij als team sterker en hechter naar elkaar toe zijn gekomen ::ok::.Het is maar goed dat Mick ::niet-ok:: bij het Belgen team is eruit geknikkerd.
Wat een irritant vent, maar ik denk dat hij wel goed uit de bus zal komen in de mangrove die guts heeft 8) hij , om zich zelf te revanceren.Ik vond het leuk van Ronald dat de foto`s van zijn gezin  ::bravo::heeft mee genomen.Het gezin gaat altijd voor , door het zien van zijn vrouw en kinderen wordt je alleen maar sterker,geestelijk sterker en dat heb je hier echt nodig.Helder kunnen blijven denken dat is in deze sutuatie a must! 8) 8)

gr. DARANE  SALAAAAAMAT...

Offline Lidy

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2004, 09:58:54 »
Wel heel leuk dat Mick nu verder gaat in de Mangrove, ik denk dat Klaar nog wel eens flink kan botsen met hem  ;D Trouwens ik vond de emoties van Ernestine ook mooi, ze moest afscheid nemen van haar maatje van het eerste uur. Het schetste m.i. mooi hoe verstand en hart dan ineens botsen, zat ze eerst op Sarah in te praten dat deze haar grenzen moest bewaken, op het moment van afscheid kwamen de emoties opeens los.  ::zwaai:: Er was duidelijk een band tussen die twee ontstaan. Klaar stond daar ook duidelijk wat buiten.
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #19 Gepost op: 20-09-2004, 10:22:38 »
Ik vond het ook een leuke aflevering. Heb me blauw geërgerd aan het gedrag van Mick ('ober... wijn bijschenken!!') <- die fles had hij over zijn hoofd uitgeschonken gekregen van mij!! En ik heb me ook zitten ergeren aan de 'expeditie' van de 2 meiden. Zij weten toch ook wanneer er weer een proef is (is toch om de zoveel dagen, of niet?? Vorige keer wisten ze ook dat er iemand bij zou kunnen komen, ivm rijst eten.), dus als zij weten wanneer er een proef is, dan moet je juist je slag slaan. Was geen slimme actie.

Verder heb ik flink moeten lachen om Frank, die, toen Mick zat te vertellen dat Mitchel 'zomaar' tegen hem aanliep, alleen maar kon zeggen "blablablabla Mick..."  ::ok:: ::rofl::

Ben heel benieuwd naar volgende week!
I got that tunnel vision going through my  head