Auteur Topic: Gevaarlijke proeven?  (gelezen 5228 keer)

Offline ruizduck

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Gevaarlijke proeven?
« Gepost op: 3-10-2004, 01:31:29 »
N.a.v. het trommelvliesincident van Patrick vraag ik me af in hoeverre de deelnemers risico's lopen bij de proeven. Hoewel het duiken naar 4 m diepte me niet echt gevaarlijk lijkt (leek), blijkt het dat dus wel te zijn. De helse pijn, de noodzakelijke pijnstillers en de daaropvolgende diarree hebben er direct voor gezorgd dat hij de expeditie moest verlaten. Ook heeft hij er blijvende schade aan overgehouden, volgens het Humo-interview hoort Patrick nog steeds merkbaar slechter met zijn rechteroor. Wat ik trouwens niet goed begrijp is dat de opkomende vloed er voor gezorgd had dat de stokken niet op 2,5 m maar op 4 m onder de waterspiegel kwamen te hangen. Alles hangt toch onder het vlot, en het vlot gaat toch gewoon omhoog met het stijgende water. Alleen is er een touw (anker?) nodig om te zorgen dat het vlot niet gaat afdrijven, maar dit touw heeft het vlot natuurlijk niet naar beneden getrokken. En nog iets, volgens Patrick geeft een kolom van 4 meter zeewater een veel grotere druk dan 4 m zwembadwater. Dat lijkt me stug, hoogstens dat de golfslag en stroming wat invloed hebben.

Vorig jaar won Ryan de proef "zolang mogelijk onder water blijven". Enkele maanden terug las ik op internet (http://www.osvorca.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=73) een bericht dat iemand in Nederland bij een soortgelijke proef in het zwembad een beroerte had gekregen. Dus ook die proef is blijkbaar niet zonder risico.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2004, 02:18:08 door ruizduck »
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline findingnemo

• Forumlid
Re: Gevaarlijke proeven?
« Reactie #1 Gepost op: 3-10-2004, 08:44:04 »

Dat vind ik ook. dat is ook de reden waarom ik me niet aanmeld voor ER. Te risicovol
+ ik ben vegetarier.

Vorig jaar viel Fatima, heel hard van een glibberige balk. Haar been zag helemaal
blauw, voor hetzelfde geld had ze haar heup gebroken. Ook dat mensen blijvend iets overhouden aan Er vind ik fout. De proef met Patrick was niet goed, en ook de
ademinhouden onder water vind ik gevaarlijk.

"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2004, 09:06:24 »
Ach volgens mij zijn het maar incidentjes en komt het niet vaak voor... Meen weet waar hij voor kiest en als je mee wil doen moet je wel tegen een stootje kunnen hoor!
Angel of the first degree

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2004, 14:10:11 »
Wie is er verantwoordelijk in het geval van Patrick ???
Moeten de kandidaten ene papier ondertekenen dat de produktie niet verantwoordleijk is ?
Zijn ze voldoende verzekerd ??.
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline beachbum

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2004, 22:39:43 »
onmogelijk dat de proeven gevaarlijk zijn. Het ER-team zal nooit een opdracht geven die te risicovol is. Daarmee kom ik weer bij mijn eigen stelling van de fysieke gesteldheid. Blijkbaar doen aan ER nogal wat doetjes mee, die niet tegen een proefje kunnen. Zwakke broeders die fysiek NIET capabel zijn tot enige inspanning. Dus..........onnodig hier een punt van te maken. ER is alleen voor de sterken.

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2004, 22:43:54 »
Mee eens.
Angel of the first degree

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2004, 23:36:38 »
onmogelijk dat de proeven gevaarlijk zijn. Het ER-team zal nooit een opdracht geven die te risicovol is. Daarmee kom ik weer bij mijn eigen stelling van de fysieke gesteldheid. Blijkbaar doen aan ER nogal wat doetjes mee, die niet tegen een proefje kunnen. Zwakke broeders die fysiek NIET capabel zijn tot enige inspanning. Dus..........onnodig hier een punt van te maken. ER is alleen voor de sterken.
Helemaal mee eens...Waar halen ze die watjussss vandaan ::oink::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-10-2004, 00:24:33 »
Ja, ook ik ben het eens.... ::trots::
En fysieke gesteldheid kun je dus duidelijk niet testen  ::ohno::

Offline Aileen

• Forumlid
  • it al seems fine to the naked eye
« Reactie #8 Gepost op: 4-10-2004, 13:26:07 »
jeetje zo kun je overal wel over gaan nadenken....dan is het zoieso allemaal gevaarlijk het eten de beesten de onderlinge relaties ,.....nee ik ben het met de eerdere mensen eens.....je moet wel ergens tegen kunnen hoor!

Aileen
::joehoe::
nudge nudge wink wink Say no more

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #9 Gepost op: 29-12-2004, 08:50:27 »
Ik ben het met voorgaande meningen eens, je moet zeker tegen een stootje kunnen. Daarnaast kan een ongeluk altijd gebeuren  :(

Mijn vrouw viel ooit 3 treden van een trap, brak haar grote teen op 3 plaatsen terwijl die teen ook uit de kom lag. Ook al e.e.a. rechtgezet, ze blijft hier altijd last van houden.

Wel moet de productie bij het kiezen van deelnemers heel erg letten op de fysieke gesteldheid en niet alleen op welke kandidaat is televisietechnisch het meest geschikt, maar ik vertrouw er volledig op dat dit gebeurd.
Gek zijn is gezond

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 29-12-2004, 19:43:00 »
HeeY mensen...

Ik denk dat er heel goed over de proeven is nagedacht en dat ze niet echt gevaarlijk zijn.... Er kunnen natuurlijk altijd wel dingen gebeuren, maar dat kan al als ik hier de deur uitstap.... Ongelukjes zitten in een klein hoekje dus....

Ik denk dat iedereen z'n eigen grenzen moet kennen en zelf verantwoordelijk is.... Met dat duiken... tsja de andere 3 hebben er niets aan over gehouden.... 4 meter is diep en ik weet dat het pijn doet aan je oren, het is ook heel vervelend dat Patrick hier iets aan over heeft gehouden, maar ik weet niet of dit de schuld is van ER!!!!... Ik weet niet wie z'n schuld het is... het is wel heel vervelend!!