Auteur Topic: fanclub mangrove  (gelezen 42288 keer)

Offline Dokter Wouter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: fanclub mangrove
« Reactie #60 Gepost op: 13-09-2004, 14:10:10 »
Wat als de mensen in de mangrove nou heel lang onopgemerkt blijven? Blijven er dan maar mensen bijkomen wardoor het in dat kleine hutje erg druk gaat worden of zou er een keer een spel komen om mensen uit de mangrove te knikkeren?
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline anjou

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 13-09-2004, 22:33:10 »
wat ik niet zo goed begrijp is waarom de mangrovers niet snachts in één kamp (het belgische of het nederlandse) al het voedsel weghalen: de andere groep gaat daarvan gegarandeerd de schuld krijgen...
Wanneer dan 2 nachten later ook het andere kamp wordt geplunderd lijkt het erop alsof het een wraakactie is.
Ik zou zelf niet plunderen tijdens een proef omdat dan meteen duidelijk is dat er nog mensen op het eiland zitten (kans op gerichte zoekactie wordt dan erg groot).

Ik heb trouwens een diep respect voor de meiden in de mangrove! Succes meiden! ::ok::

greetings,
Anjou

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 14-09-2004, 00:00:58 »
wat ik niet zo goed begrijp is waarom de mangrovers niet snachts in één kamp (het belgische of het nederlandse) al het voedsel weghalen: de andere groep gaat daarvan gegarandeerd de schuld krijgen...
Wanneer dan 2 nachten later ook het andere kamp wordt geplunderd lijkt het erop alsof het een wraakactie is.
Ik zou zelf niet plunderen tijdens een proef omdat dan meteen duidelijk is dat er nog mensen op het eiland zitten (kans op gerichte zoekactie wordt dan erg groot).

Ik heb trouwens een diep respect voor de meiden in de mangrove! Succes meiden! ::ok::

greetings,
Anjou
Lijkt me inderdaad geen slecht plan, hoewel ze dan wel 's nachts door de mangrove naar 1 van de kampen moeten struinen (en bij het ochtendgloren weer terug). En..., de dames weten niet dat de beide kampen inmiddels weten dat ze op 1 eiland zitten. ::vergroot::
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #63 Gepost op: 14-09-2004, 09:17:08 »
en ineens bedenk ik me iets over dat stelen van voedsel. wij hopen natuurlijk op vuurwerk, maar ik heb zo'n vermoeden dat, als klaar de leiding blijft houden, ze niet snel over zal gaan tot het stelen van voedsel.wat ik nu van klaar heb gezien past dat niet echt bij haar stijl van het spel spelen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #64 Gepost op: 14-09-2004, 09:45:41 »
's nachts door de mangrove banjeren lijkt mij veel gevaarlijke dan dit overdag te doen. Ik verwacht niet dat de mangrove meiden dit snel zullen doen. En ik geloof ook dat Klaar die daar nu toch de leiding heeft gegrepen dit met survivallen zal gaan proberen. Dus gewoon simpelweg jagen om te overleven.
Gek zijn is gezond

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-09-2004, 11:42:28 »
's nachts door de mangrove banjeren lijkt mij veel gevaarlijke dan dit overdag te doen.

's nachts door de mangrove lijkt me gewoonweg niet te doen. Ze hebben dan toch totaal geen licht en zouden totaal niet kunnen zien waar ze naar toe lopen. Als ze al kunnen lopen, want je ziet in 't donker dus ook niet welke wortels enzo moeten worden ontweken.  :-\\

Ik denk dat als er voedsel wordt gestolen de eilandbewoners in eerste instantie iemand van hun eigen kamp gaan verdenken, nog voordat ze er aan denken dat 't andere kamp 't gejat heeft...en al helemaal voordat ze vermoeden dat er nog meer mensen op 't eiland aanwezig zijn. Daar denken ze volgens mij absoluut niet aan.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2004, 11:44:29 door Han13 »

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #66 Gepost op: 14-09-2004, 12:05:20 »

Ik denk dat als er voedsel wordt gestolen de eilandbewoners in eerste instantie iemand van hun eigen kamp gaan verdenken, nog voordat ze er aan denken dat 't andere kamp 't gejat heeft...en al helemaal voordat ze vermoeden dat er nog meer mensen op 't eiland aanwezig zijn. Daar denken ze volgens mij absoluut niet aan.

Ze weten nu wel dat ze op hetzelfde eiland zitten, dus misschien denken ze wel direct aan het andere kamp. En willen ze tegenaanval uitvoeren?
Gek zijn is gezond

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #67 Gepost op: 14-09-2004, 12:12:23 »
We zullen wel zien hoezeer de groepen zichzelf en elkaar vertrouwen...
Angel of the first degree

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 14-09-2004, 12:37:58 »
Ze weten nu wel dat ze op hetzelfde eiland zitten, dus misschien denken ze wel direct aan het andere kamp. En willen ze tegenaanval uitvoeren?

Nou ze weten dat 't andere kamp toch wel 'n heel eind verderop is en zullen 't denk ik niet zo snel kunnen geloven dat 't andere kamp onopgemerkt voedsel heeft kunnen stelen. Iemand van 't eigen kamp kan dat veel gemakkelijker voor elkaar krijgen. Daarom lijkt me dat ze eerst elkaar zullen gaan verdenken.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #69 Gepost op: 14-09-2004, 12:51:30 »

Nou ze weten dat 't andere kamp toch wel 'n heel eind verderop is en zullen 't denk ik niet zo snel kunnen geloven dat 't andere kamp onopgemerkt voedsel heeft kunnen stelen. Iemand van 't eigen kamp kan dat veel gemakkelijker voor elkaar krijgen. Daarom lijkt me dat ze eerst elkaar zullen gaan verdenken.

Misschien heb je gelijk, ik ben benieuwd  >:D
Gek zijn is gezond

Offline anjou

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 14-09-2004, 15:44:54 »

Misschien heb je gelijk, ik ben benieuwd  >:D

Maar stel dat eentje uit t eigen kamp alle rijst en meel weghaalt... dat lijkt me niet logisch want dat spul moet nog gekookt/gebakken worden. Ik denk wel dat er verwarring  ontstaat en eerst binnen de eigen groep gekeken wordt, maar al vrij snel de verdenking naar t andere kamp gaat.

Ook ik benieuwd wat er verder gaat gebeuren!

greetings,
Anjou

Edit: Quotes gefixt - Han13

« Laatst bewerkt op: 14-09-2004, 16:10:47 door Han13 »

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #71 Gepost op: 14-09-2004, 16:55:35 »
Misschien een detail (en iets voor mensen die de aflevering nog op video hebben staan): Uit een totaaloverzichtshot van het eiland leek er rook (van de kookpot van de mangrovebewoners) te zien te zijn van uit het midden van het eiland. Was dit schijn? Zo nee: zouden de twee ploegen dit gezien kúnnen hebben? Het is maar een overpeinzing...
Angel of the first degree

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #72 Gepost op: 14-09-2004, 17:00:27 »
Misschien een detail (en iets voor mensen die de aflevering nog op video hebben staan): Uit een totaaloverzichtshot van het eiland leek er rook (van de kookpot van de mangrovebewoners) te zien te zijn van uit het midden van het eiland. Was dit schijn? Zo nee: zouden de twee ploegen dit gezien kúnnen hebben? Het is maar een overpeinzing...

Dan hebben ze zeker een mammoet lopen koken.  :P Ze zitten toch iets van 600 m van elkaar af? Volgens mij kun je dat dan nooit zien. Maar wie ben ik?

Offline findingnemo

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 14-09-2004, 19:40:52 »

Wat ik me nou wel afvraag is...stel dat iemand een keer ontdekt wordt, de groep
wordt namelijk steeds groter. Dan weten de kampen dat er weggestemde mensen op het
eiland zitten, dat betekent dat het gelijk voor iedereen is afgelopen. Want als ze eenmaal weten van de mangrove hut, maakt niemand meer een schijn van kans. Dat vind ik
wel een beetje raar.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 14-09-2004, 22:00:41 »

Wat ik me nou wel afvraag is...stel dat iemand een keer ontdekt wordt, de groep
wordt namelijk steeds groter. Dan weten de kampen dat er weggestemde mensen op het
eiland zitten, dat betekent dat het gelijk voor iedereen is afgelopen. Want als ze eenmaal weten van de mangrove hut, maakt niemand meer een schijn van kans. Dat vind ik
wel een beetje raar.
Dat zal binnen het mangrovekamp dan tot interessante discussies gaan leiden, de angsthazen versus de hongerigen: De hongerigen zullen alles doen om aan voedsel te komen - het alternatief is opgeven - terwijl de "angsthazen" als de dood zijn om ontdekt te worden.

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 14-09-2004, 23:22:01 »
Ik vraag me af of de onderduikers in de mangrove ook zoiets hebben als een biechtstoel, waar ze zonder dat medebewoners dat horen hun ei kwijt kunnen c.q. hun gal spuwen. En wat zal er gebeuren als er heibel ontstaat tussen 2 mangroveverstekelingen? Normaal gesproken lost zich dat wel op bij de volgende eilandraad, maar ja, over die luxe beschikken de oerwoudbewoners niet.  ;D

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #76 Gepost op: 15-09-2004, 10:12:01 »
Ik vraag me nog steeds af hoe het verder gaat met de mangrove kandidaten. er is elke maandag een " day after " een gesprek met iemand die de expeditie heeft verlaten. Logischer wijze zou er dus weer iemand af moeten vallen. Dat moet dan een mangrove kandidaat zijn (er van uit gaande dat de afvallers een verblijf in de mangrove accepteren)

Als er geen afvaller is moet dus waarschijnlijk een mangrove kandidaat het veld ruimen. Ik ben benieuwd hoe ze dat aan willen gaan pakken? Maar waarschijnlijk krijgen we komende weer weer een opgever.
Gek zijn is gezond

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 15-09-2004, 15:15:10 »
het was toch DE expeditie met de vele afvallers... ik gok er op dat er volgende week weer een afvaller is  ;D
er was eens......

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #78 Gepost op: 15-09-2004, 15:21:29 »
het was toch DE expeditie met de vele afvallers... ik gok er op dat er volgende week weer een afvaller is  ;D

Ik ook met als meest waarschijnlijke kandidaten Sarah of Mick
Gek zijn is gezond

Offline Renaatetje

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 15-09-2004, 16:06:40 »

Dan hebben ze zeker een mammoet lopen koken.  :P Ze zitten toch iets van 600 m van elkaar af? Volgens mij kun je dat dan nooit zien. Maar wie ben ik?

Het was niet de kookpot volgens mij. Dit beeld lieten ze zien nadat Klaar het voor elkaar had gekregen om vuur te maken in de Mangrove. En idd, ik vroeg me ook af wat de overige expeditieleden zouden kunnen concluderen bij 't zien van deze rook. Want rook is op een afstand van 1 km zéker door anderen waar te nemen! Maarja, wie ben ik?  :P