Auteur Topic: fanclub mangrove  (gelezen 42302 keer)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: fanclub mangrove
« Reactie #40 Gepost op: 10-09-2004, 12:39:43 »
Voor de liefhebbers... de kaart!
 :)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline *knoetsy*

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 10-09-2004, 15:06:22 »
ligt het aan mij of is dat halve eiland rots  ??? prima uitkijkpunt  ;)

Offline Boogus

• Forumlid
  • One man's mind, is another man's mystery.
« Reactie #42 Gepost op: 10-09-2004, 15:17:37 »
hahahaha

ik kan niet wachten tot zondag avond nu  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: !!!!   

ik ben idd ook benieuwd hoe het gaat aflopen met die drie meiden in het mangrove woud !!  ik denk dat als ze eten gaan stelen uit het kamp, dat er nog veel leuke aankomende afleveringen gaan komen  ::jaja:: ::bravo:: ::bravo::!!

o.a. ruzies  in het  'gedupeerde'-kamp,  verkenningstochten naar schuldigen,  complotten tegen zogenaamde 'schuldigen'.. wat denken jullie ?? 
« Laatst bewerkt op: 10-09-2004, 18:25:17 door Boogus »
Groetjes :)!

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 11-09-2004, 21:33:59 »
Het viel me op dat Klaar op de boot richting het "mangrovehoofdkwartier" geen blinddoek droeg. Dat was bij de andere 2 dames wel het geval. Weet iemand daarvoor de onderliggende reden?
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 11-09-2004, 21:41:38 »
Voor de echte fans van de Mangrove...

Kijk hier!!!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ruizduck

• Forumlid
vuur maken in de mangrove?
« Reactie #45 Gepost op: 11-09-2004, 21:50:10 »
De 2 mangrovedames deden verwoedde pogingen om vuur te maken, maar alles was vochtig, behalve... het dak. Daar moest Ernestine toch wel erg om lachen. Maar het lijkt me toch een prima idee: Haal een paar "strootjes" van de binnenkant van het dak weg en maak daar het vuur mee aan. Vervolgens fikt het vochtige hout ook wel. Een soortgelijke methode had Patrick die eerst graspluimen gebruikte om het vuur mee aan te krijgen.

Offline findingnemo

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 12-09-2004, 22:01:17 »

Ik hoop echt dat Klaar er lang inblijft in de mangrove. Ik wist dat het haar goed af
zou gaan en dat ze eindelijk kon beginnen met survival. Dat was dus ook duidelijk deze aflevering.

Ik hoop wel dat de vrouwen wat meevalletjes krijgen, of dat ze kunnen kunnen stelen
van de kampen. Want met zo weinig voedsel kom je ook niet verder.In de mangrove leven is al erg zwaar, maar ze hadden de vrouwen wel wat meer eten kunnen geven.
het moet wel leefbaar blijven. En drie weken op 1 bakje rijst kan echt niet, dan
heb je geen energie meer om op vissen te jagen. Jammer dat Sarah steeds het slachtoffer
is van gebrek aan eten, en dat ze op deze manier niet echt aan survivel toe kan komen.
Maar steeds ergens uitgehongerd ligt te creperen. Een beetje zielig hoor.Ze heeft nooit echt een kans gehad.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #47 Gepost op: 12-09-2004, 22:09:09 »

Ik hoop echt dat Klaar er lang inblijft in de mangrove. Ik wist dat het haar goed af
zou gaan en dat ze eindelijk kon beginnen met survival. Dat was dus ook duidelijk deze aflevering.

Ik hoop wel dat de vrouwen wat meevalletjes krijgen, of dat ze kunnen kunnen stelen
van de kampen. Want met zo weinig voedsel kom je ook niet verder.In de mangrove leven is al erg zwaar, maar ze hadden de vrouwen wel wat meer eten kunnen geven.
het moet wel leefbaar blijven. En drie weken op 1 bakje rijst kan echt niet, dan
heb je geen energie meer om op vissen te jagen. Jammer dat Sarah steeds het slachtoffer
is van gebrek aan eten, en dat ze op deze manier niet echt aan survivel toe kan komen.
Maar steeds ergens uitgehongerd ligt te creperen. Een beetje zielig hoor.Ze heeft nooit echt een kans gehad.

Klaar zal zich voolopig nog wel redden. Ik verwacht dat sarah binnenkort opgeeft en besluit naar huis te gaan. jammer maar lichamelijk trekt ze het niet.

Klaar wel, super!
Gek zijn is gezond

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 12-09-2004, 22:12:05 »
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de dames niet al uit stelen geweest zijn bij een van de kampen. Ze weten toch ook wel ongeveer wanneer er een proef gedaan moet worden en beide kampen er dus verlaten bijliggen?

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 12-09-2004, 22:14:16 »
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de dames niet al uit stelen geweest zijn bij een van de kampen. Ze weten toch ook wel ongeveer wanneer er een proef gedaan moet worden en beide kampen er dus verlaten bijliggen?

Precies ja, ik zat dus ook vanavond al op dat moment te wachten.
Bovendien had Klaar toch een hoger punt ontdekt al? waarop ze een beter uitzicht had??

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 12-09-2004, 22:58:42 »

Tja, volgens mij is 't eik nauwelijks te doen om echt bij de kampen te komen. Ze doen er volgens mij al bijna de hele dag over om zich door de mangrove te worstelen. En de kampen zijn dan nog 'n stuk verder. En misschien is 't gewoon wel niet haalbaar om op diezelfde dag nog terug naar de hut te komen. Dat zou wel jammer zijn, want dan krijgen we nooit die verontwaardiging over 't missen van voedsel bij de kampen te zien.  :-\\

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 12-09-2004, 23:02:26 »
Volgens mij is het heel goed te doen!!!

Ik begreep uit het commentaar tijdens de uitzending dat Henk met z'n vrouwen op nog geen 200 meter afstand van Klaar, Sarah en ..sorry hoor:) zat op hun expeditie over het eiland op zoek naar eten?

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 12-09-2004, 23:03:23 »
Volgens de uitleg van Ernst Paul in de eerste aflevering lagen beide kampen slechts een km van de mangrovehut af. Dan moet toch wel te doen zijn, ook onder die omstandigheden.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 12-09-2004, 23:04:47 »

Ik begreep uit het commentaar tijdens de uitzending dat Henk met z'n vrouwen op nog geen 200 meter afstand van Klaar, Sarah en ..sorry hoor:) zat op hun expeditie over het eiland op zoek naar eten?

Maar Ronald (want die was met de vrouwen op expeditie en niet Henk) en de vrouwen waren zelf ook al 'n heel stuk gelopen geloof ik, dus die waren niet meer in de buurt van 't kamp.

Misschien is 't ook wel goed haalbaar hoor, maar hebben de mangrovebewoners er gewoon nog niet bij nagedacht om voedsel te gaan stelen. Kan ik me haast niet voorstellen, maar 't zou kunnen.  :-\\

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 12-09-2004, 23:05:24 »

... Ernestine

Offline Enola

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 12-09-2004, 23:27:19 »
ik denk toch ook dat het te moeilijk was

Tja, volgens mij is 't eik nauwelijks te doen om echt bij de kampen te komen. Ze doen er volgens mij al bijna de hele dag over om zich door de mangrove te worstelen. En de kampen zijn dan nog 'n stuk verder. En misschien is 't gewoon wel niet haalbaar om op diezelfde dag nog terug naar de hut te komen. Dat zou wel jammer zijn, want dan krijgen we nooit die verontwaardiging over 't missen van voedsel bij de kampen te zien.  :-\\
ze moesten al genoeg moeite doen om niet gezien te worden.. 
petje af

Offline Sneakyhenk

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 13-09-2004, 01:35:28 »
Wat ik een beetje verwarrend vond, was dat Klaar bezig was met het vangen van die rog en (misschien qua regie expres) dat ze opeens moesten gaan schuilen, omdat de boot met belgen de mangrove kwam binnen gevaren. Daardoor was de rog van Klaar pleite daar er gezegd werd: "wat Klaar niet lukte, hebben de Belgen wel het materiaal voor en vangen een rog"

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #57 Gepost op: 13-09-2004, 08:25:45 »
De druk op de mangrove kandidaten ligt hoog omdat ze niet ontdekt mogen worden! Ontdekt worden is naar huis. ::niet-ok::

In het kader hiervan past het wel om de Belgen de mangrove in te sturen, dit verhoogd de druk op de deelnemers daar ::vergroot::

En daarnaast kunnen ze nu zien hoe daar vis te vangen, waardoor ze misschien zelfstandig ook de mangrove in zullen gaan trekken ??? Waardoor de kans op ontdekkingen nog groter worden ::ok::
Gek zijn is gezond

Offline kokosnoot

• Forumlid
  • mjammie!
« Reactie #58 Gepost op: 13-09-2004, 10:54:50 »
Ja en de kans op ontdekking wordt ook groter als ze voedsel uit de kampen gaan stelen, de kampleden krijgen op een gegeven moment echt wel in de gaten dat er iets niet klopt als er telkens voedsel verwijnt tijden proeven en eilandraden..  ::vergroot::
.....is het al zondag??.....

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #59 Gepost op: 13-09-2004, 14:02:28 »
Ja en de kans op ontdekking wordt ook groter als ze voedsel uit de kampen gaan stelen, de kampleden krijgen op een gegeven moment echt wel in de gaten dat er iets niet klopt als er telkens voedsel verwijnt tijden proeven en eilandraden..  ::vergroot::

En dat betekent: BONJE!!! Cool.
Angel of the first degree