Poll

Is Mick schuldig?

Ja, het zou zomaar kunnen
10 (14.7%)
Nee, hij lijkt mij daar het type niet voor
4 (5.9%)
Daar kunnen wij helemaal niet over oordelen
54 (79.4%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: Mick verdacht van doodslag  (gelezen 12331 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mick verdacht van doodslag
« Reactie #20 Gepost op: 10-10-2004, 18:25:32 »
Ben ik trouwens de enige die vindt dat we er geen ene zak mee te maken hebben en we ons er niet mee hoeven te bemoeien?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #21 Gepost op: 10-10-2004, 18:58:09 »
Waarom denk je dat rechtzaken in principe openbaar toegankelijk zijn ?

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 11-10-2004, 01:59:14 »
Waarom denk je dat rechtzaken in principe openbaar toegankelijk zijn ?

Precies, toegankelijk ja. Omdat Mick namelijk ook niets te verbergen heeft.
Insinuaties, verkeerde informatie, geroddel, manipulaties, broodnijd, jaloezie, etc, niets van dat alles zal van invloed mogen zijn op een eventueel proces omtrent Mick.

Het gaat ons niets aan, het zijn speculaties uit de lucht gegrepen, en binnen ons rechtsysteem kan derhalve ook iedere insinuatie in die zin als laster worden aangevochten.

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #23 Gepost op: 11-10-2004, 02:14:48 »
Dit vind ik wel een beetje overdreven, iedereen heeft recht op een mening. Dat niet iedereen (of niemand) er het fijne van weet is alleen maar logisch. Het zal vanzelf blijken of hij schuldig is of onschuldig. Er is maar 1 instantie die dat bepaalt, dus het is niet nodig om nu voor eigen rechter te spelen, maar wat is er mis met speculeren?

Even voor de duidelijkheid, ik heb totaal geen verstand van de gang van rechtzaken, en eigenlijk boeit het me ook vrij weinig. Dus mocht hier een uitgebreide discussie uit voortkomen, verwacht geen intelligente bijdrage van mij. Ik heb het liever over Expeditie Robinson.
Angel of the first degree

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 11-10-2004, 23:44:28 »
Iedereen heeft misschien wel recht op een eigen mening erover, maar je mening is helemaal niets waard omdat je er bijna niets van af weet.

Wat er mis is met het speculeren is dat het beïnvloedend kan zijn voor de jury (wat normaal niet is, want dan is de zaak niet vantevoren breed uitgesmeerd op zowat elk forum in Nederland én België). Bovendien is het ongegrond speculeren.
Hoe zou je het zelf vinden als jij toevallig in de buurt bent van een ongeval en vervolgens heel Nederland en België speculeert dat je inderdaad een kille enge koelbloedige moordenaar bent die voor niks terugdeinsd?

Zijn naam wordt nu open en breed besmeurd en dat is moeilijk om nog van af te raken, zelfs als je onschuldig verklaard wordt.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #25 Gepost op: 12-10-2004, 00:14:19 »
Iedereen heeft misschien wel recht op een eigen mening erover, maar je mening is helemaal niets waard omdat je er bijna niets van af weet.

Wat er mis is met het speculeren is dat het beïnvloedend kan zijn voor de jury (wat normaal niet is, want dan is de zaak niet vantevoren breed uitgesmeerd op zowat elk forum in Nederland én België). Bovendien is het ongegrond speculeren.
Hoe zou je het zelf vinden als jij toevallig in de buurt bent van een ongeval en vervolgens heel Nederland en België speculeert dat je inderdaad een kille enge koelbloedige moordenaar bent die voor niks terugdeinsd?

Zijn naam wordt nu open en breed besmeurd en dat is moeilijk om nog van af te raken, zelfs als je onschuldig verklaard wordt.

Right...Dankzij de roddelpers wordt dit extra aangedikt. Ik vind dit weer echt zoiets dat uitgevonden is door de roddelbladen.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #26 Gepost op: 12-10-2004, 00:15:22 »
typisch een roddel ja laatst stond het ook in de Prive en dat is echt een roddelblad

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 12-10-2004, 01:39:05 »

->>Wat er mis is met het speculeren is dat het beïnvloedend kan zijn voor de jury (wat normaal niet is, want dan is de zaak niet vantevoren breed uitgesmeerd op zowat elk forum in Nederland én België). <<- Bovendien is het ongegrond speculeren.

We leven niet in Amerika, waar ze mensen van de straat plukken die wél beïnvloed worden door de pers en groepsdruk en meningen van anderen... Ik geloof er echt helemaal niks van dat het nederlandse rechtssysteem zich laat beïnvloeden door wat er in de eerste de beste glossy of op een forum te lezen staat. Dat gaat er bij mij echt niet in.

Verder is het nooit mijn bedoeling geweest Mick te beschuldigen voor wat hij wel of niet gedaan heeft, als dat zo over is gekomen dan spijt me dat. Maar ik vind het echt nonsens om dan maar te zeggen dat ik mijn mening niet mag geven.

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 12-10-2004, 02:33:19 »
Niemand kan bijna blijkbaar nog onbevangen naar Mick en de hele affaire kijken en dat is dus ook exact wat mij zo tegenstaat in deze hele discussie.

En dat wat mij nog meer tegenstaat zijn verdachtmakingen, insinuaties, gemanipuleer van woorden en beelden, voorbarige conclusies die worden getrokken zonder kennis van werkelijke feiten en informatie, en.. dus ook het feit dat mensen zich ook niet kunnen of mogen verweren door allerlei voorschriften en regels. Of omdat je hun verweren ook niet meer hoort of kunt lezen, omdat hun verweer geeneens meer publiek toegankelijk is door censuur of zwijgplicht.

Hoewel ik zelf soms hier ook best kritisch uit de hoek kan komen, weiger ik om mee te doen aan een zogenaamde hypocriete hetze omtrent Mick, op basis van zogenaamde feiten en insinuaties.

Het is me namelijk nogal niet wat ook zeg, waarvan Mick beschuldigd wordt. Of het wel of niet waar zou zijn, dat laat ik aan de gerechtelijke macht over.
Maar persoonlijk geloof ik er dus helemaal niets van!

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 12-10-2004, 12:20:46 »

We leven niet in Amerika, waar ze mensen van de straat plukken die wél beïnvloed worden door de pers en groepsdruk en meningen van anderen... Ik geloof er echt helemaal niks van dat het nederlandse rechtssysteem zich laat beïnvloeden door wat er in de eerste de beste glossy of op een forum te lezen staat. Dat gaat er bij mij echt niet in.

nederlandse rechtsysteem (waar we geen juryrechtspraak bij hebben) waarschijnlijk niet..maar ik dacht toch dat Mick in Belgie voor moest komen...sorry als dat niet zo is, heb deze hele zaak niet gevolgd, maar in Belgie hebben ze volgens mij inderdaad wel gewone mensen die functioneren als juryleden en zich wellicht kunnen laten beinvloeden door wat er in roddelbladen e.d. staat..ik weet alleen niet of ER in belgie zo goed wordt bekeken dat iedereen maar weet wie ene Mick is, denk dat in Nederland bijna niemand hem zou kennen als de situatie zich in Nederland afspeelde.

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 12-10-2004, 12:23:58 »
Hmmm België... daar had ik nog niet aan gedacht! Geen idee hoe het daar zit. Maar inderdaad, kleine kans dat de juryleden ER volgen, en dan nog, want daar komt het hele verhaal niet in terug, of de fora volgen...

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2004, 13:26:12 »
Niemand kan ontkennen dat mick agressief overkomt door zijn stemverheffingen, taalgebruik en gebaren! Maar het enige waar wij over kunnen oordelen zijn,zijn prestaties in het programma en nou zeg eens eerlijk zonder mick was het toch wel een stuk...... nou ja, rustiger geweest...... ;)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #32 Gepost op: 12-10-2004, 17:52:23 »
Citaat uit "Het Nieuwsblad"  2e krant Vlaanderen in oplage:

Expeditie Robinson-deelnemer komt niet zelf naar proces - 09/10/2004 

Expeditie Robinson-deelnemer Mick Van Poelvoorde (38) zit niet meer op het eiland, maar toch kwam hij gisteren niet opdagen voor de correctionele rechtbank in Brussel.

Een correctionele rechtbank in Belgie is een rechtbank zonder jury, juryrechtspraak alleen bij zwaardere vergrijpen.

Meer informatie over Mick:
http://www.nieuwsblad.be/SearchResult.aspx?searchTerm=poelvoorde

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 12-10-2004, 22:50:51 »
Maar ik vind het echt nonsens om dan maar te zeggen dat ik mijn mening niet mag geven.

Quote eens een keer een post van mij waar ik gezegd heb dat jij je mening niet mag geven?  ??? ???

Offline the best 1993

• Forumlid
  • Mick aan de macht!!!
« Reactie #34 Gepost op: 14-10-2004, 20:37:00 »
ik denk dat hij niet schuldig is hoor.Nee hij is niet schuldig!!! ::ohno::
Mick aan de macht!!!