Poll

Is Mick schuldig?

Ja, het zou zomaar kunnen
10 (14.7%)
Nee, hij lijkt mij daar het type niet voor
4 (5.9%)
Daar kunnen wij helemaal niet over oordelen
54 (79.4%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: Mick verdacht van doodslag  (gelezen 12334 keer)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Mick verdacht van doodslag
« Gepost op: 14-09-2004, 12:05:51 »
Wat vinden jullie ervan? Eens kijken hoe genuanceerd we hier zijn.
 :D
« Laatst bewerkt op: 29-11-2004, 09:32:16 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Mick verdacht van doodslag
« Reactie #1 Gepost op: 14-09-2004, 12:14:56 »
Nooit je mening baseren op een simpel artikel. Het kan natuurlijk makkelijk aangedikt zijn om de leesbaarheid en het schokeffect te verhogen. Al is het natuurlijk wel zo dat als er ergens rook is, dat daar waarschijnlijk ook vuur is... Dat moet een ER-kijker toch weten!  ;)
Angel of the first degree

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #2 Gepost op: 14-09-2004, 12:16:03 »
Volgens mij is iemand onschuldig tenzij bewezen/veroordeeld. Wel heb ik elders op het forum al commentaar geleverd op zijn opvliegendheid. Ik vond / vind hem snel geirriteerd. In theorie zou zo iemand sneller kunnen ontsporen. Daarnaast rest er nog de vraag in hoeverre is dit een bewuste duw (voor die auto) of een vreselijk gevolg op een onnadenkende daad?

Wel vraag ik mij af hoe zo iemand door de psychologische testen heen kan komen? 
Gek zijn is gezond

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #3 Gepost op: 14-09-2004, 12:59:32 »
Wel vraag ik mij af hoe zo iemand door de psychologische testen heen kan komen? 

Dat snap ik dan ook niet goed, daar heb je een punt EmptyVillage. ???
2024: wie is de Mol?

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2004, 14:02:46 »
Misschien dat Ernst-Paul daar een antwoord op kan geven???

Offline Enola

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2004, 19:29:16 »
Daar kunnen wij dus niet over oordelen....en wie is er nou schuldig?Die automobilist had niet zo hard mogen rijden,anders had ie kunnen stoppen, er vallen wel meer mensen wel eens van de stoep..die zijn ook niet dood, als ie hem een duw gaf en hij kwam voor die auto is die auto schuldig...hij had ook het recht om die man z'n zaak uit te zetten...als ie voor overlast veroorzaakte enne Mick zal wel niets hebben verteld tijdens de toelatingsprocedure van ER
petje af

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 16-09-2004, 16:02:33 »
Kandidaat Robinson voelt zich gepakt

(15-09-2004)

Michaël van Poelvoorde (38), de tot nu toe opmerkelijkste Vlaamse kandidaat in Expeditie Robinson, wil niks kwijt over het dodelijke café-incident waarvoor hij zich over drie weken voor de rechtbank moet verantwoorden.

,,Wie heeft jullie getipt over die affaire?'', vraagt ,,Mick" Van Poelvoorde zich verongelijkt af als wij hem enkele vragen willen stellen over wat er in de nacht van 30 juni op 1 juli 2001 precies is gebeurd voor zijn toenmalige herberg Mick's Café langs de drukke Ninoofse Steenweg in Schepdaal.

Hoewel hij zich langs alle kanten gepakt voelt, doet hij er liever het zwijgen toe ,,om de sereniteit van het proces niet te verstoren''.

Geduwd of gestruikeld?

Van Poelvoorde, aan wie in de tweede aflevering van Expeditie Robinson zich een aantal andere kandidaten behoorlijk ergerden, wordt niet beschuldigd van doodslag maar van "opzettelijke slagen en verwondingen zonder het oogmerk om te doden maar met de dood tot gevolg". Na een schermutseling in zijn café belandde een 29-jarige klant uit Anderlecht onder een voorbijrijdende auto. Volgens Van Poelvoorde was de man gestruikeld, volgens sommige getuigen werd hij door de uitbater geduwd.

Alain Stuckens, raadsman van Van Poelvoorde: ,,Mijn cliënt is ook niet verwijderd uit het Brusselse brandweerkorps. Hij werd wel geschorst voor de duur van het gerechtelijk onderzoek. Dat is niets meer dan een bewarende maatregel, omdat men het aanzien van het korps wou vrijwaren. Mijn cliënt is dus nog steeds brandweerman en heeft niemand iets voorgelogen.''

,,Overigens heeft mijn cliënt aan VT4 een bewijs van goed zedelijk gedrag voorgelegd. Het is normaal dat daarop geen melding wordt gemaakt van hangende zaken waarvoor het vermoeden van onschuld geldt.''

Toch zegt Van Poelvoorde dat hij aan VT4 had meegedeeld dat hij ,,geen blanco strafblad had''. Volgens zijn advocaat sloeg dat echter niet op het incident in 2001 maar op ,,enkele jeugdzonden".

(Bron: GN)

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 16-09-2004, 17:54:31 »
Nou... Schuldig of niet, ik vind het niet helemaal kosher.

Offline mick rider

• Forumlid
  • yo iedereen
« Reactie #8 Gepost op: 16-09-2004, 19:48:03 »
nooit oordelen als we de zaak niet kennen.het is al meermaals gebeurt dat wij oordelen en als we dan enkele details kennen we moete toegeven dat we fout waren.wachten om 3u s'nachts om iemand op straat te duwen als er een auto afkomt lijkt me weing waarschijnlijk.
nicolas

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 16-09-2004, 21:08:54 »
Hoi Mick Fan,

Iets van die strekking schreef ik eerder ook al. Maar nogmaals, waar rook is, is vuur, al wil ik hem natuurlijk niet meteen beschuldigen.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2004, 10:34:45 »
nooit oordelen als we de zaak niet kennen.het is al meermaals gebeurt dat wij oordelen en als we dan enkele details kennen we moete toegeven dat we fout waren.wachten om 3u s'nachts om iemand op straat te duwen als er een auto afkomt lijkt me weing waarschijnlijk.

kan ik het mee eens zijn, verhaal altijd van 2 kanten horen voordat je oordeelt.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-09-2004, 11:56:16 »
en zelfs als je een verhaal van twee kanten kent... moet je dan oordelen?? volgens mij hebben we (en ongetwijfeld de Belgen ook) daar vrouwe Justitia voor.
er was eens......

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #12 Gepost op: 21-09-2004, 08:18:18 »
Volgens mij ben je wettelijk onschuldig tot het tegendeel is bewezen! Dus totdat je voor iets bent veroordeeld. En alhoewel iedereen van ons (ook ik!)denkt een mening te kunnen vormen omdat wij een parallel denken te zien tussen Mick zijn gedrag in ER en zijn handelingen tijdens die noodlottige avond was niemand van ons daar aanwezig. Getuigen kunnen het ook verkeerd hebben gezien?

De rechtzaak zal waarschijnlijk meer duidelijkheid gaan brengen.
Gek zijn is gezond

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #13 Gepost op: 21-09-2004, 08:57:25 »
Denk je dat de mening van de rechter of anderen bij de rechtzaak betrokkenen ook beinvloed zou kunnen worden door ER of verhalen hierover die eventueel bij deze betrokkenen terecht komen ?
Hierbij valt nog op te merken dat bij rechtzaken van mensen die in de publiciteit stonden de rechter ook gerefereerd heeft aan deze publiciteit en zelfs consequenties hieraan verbonden heeft.
En zo, ja acht je het verstandig aan een dergelijk programma mee te doen dat wordt uitgezonden tijdens een rechtzaak.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #14 Gepost op: 21-09-2004, 09:19:35 »
Denk je dat de mening van de rechter of anderen bij de rechtzaak betrokkenen ook beinvloed zou kunnen worden door ER of verhalen hierover die eventueel bij deze betrokkenen terecht komen ?
Hierbij valt nog op te merken dat bij rechtzaken van mensen die in de publiciteit stonden de rechter ook gerefereerd heeft aan deze publiciteit en zelfs consequenties hieraan verbonden heeft.
En zo, ja acht je het verstandig aan een dergelijk programma mee te doen dat wordt uitgezonden tijdens een rechtzaak.

Ik heb het vermoeden dat Mick niet verwacht heeft dat dit bekend zou worden. Zelf vind ik het geen gelukkige keuze. Publiciteit kan altijd negatief werken in dit soort zaken. Ook hier op dit forum wordt al een parallel getrokken tussen Mick zijn gedrag tijdens ER en Mick zijn gedrag tijdens de noodlottige nacht.

Helaas voor Mick is het nu niet meer terug te draaien...
Gek zijn is gezond

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2004, 09:28:22 »
Ik heb het vermoeden dat Mick niet verwacht heeft dat dit bekend zou worden.

Het was in ieder geval zeker dat ER uitgezonden zou worden tijdens de rechtzaak. Ik neem aan dat zijn advokaat op de hoogte was van zijn deelname aan ER. Deze zou dus afgewogen moet hebben, of er sprake zou kunnen zijn van een positieve of negatieve invloed op de rechtzaak.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 21-09-2004, 09:52:26 »
Ja, 't zou natuurlijk kunnen dat je op zo'n manier 'iets' wil bewijzen. Maar ik vrees dat dat nog niet echt uit de verf is gekomen!

:-X
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mick rider

• Forumlid
  • yo iedereen
« Reactie #17 Gepost op: 9-10-2004, 16:53:53 »
hij is niet schuldig! zeker weten!
« Laatst bewerkt op: 15-10-2004, 14:07:29 door mick fan »
nicolas

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #18 Gepost op: 9-10-2004, 18:01:40 »
hij is niet onschuldig! zeker weten!

Mickfan bedoel je niet iets anders?
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #19 Gepost op: 10-10-2004, 11:32:06 »
Misschien moet je eens wat meer terug kijken naar het bericht van Han in dit topic. ::)
Geniet nooit met mate...