Auteur Topic: Stel hier je vragen aan Ernst-Paul  (gelezen 21930 keer)

Offline horst_rulez

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #20 Gepost op: 15-09-2004, 23:19:49 »
Hoi Ernst Paul,

Wat ik me afvraag: met welk gevoel ging jij naar de kooi om te vragen of iemand vrijwillig er uit wilde stappen?
Je weet dat op dat moment hoogstwaarschijnlijk niemand zal zeggen "ik!", maar je weet wel dat je direct daarna de boodschap zal brengen dat er snel een proef is.

Ik denk dat jouw smile na jouw mededeling door niemand daar in die kooi gewaardeerd wordt.

Groetjes

Offline ernstpaul

• Presentator ER/PE
  • Erkend Insider
« Reactie #21 Gepost op: 17-09-2004, 22:00:12 »
Maar nu mijn vraag, dit betreft de keuze voor de deelnemers voor ER All star. Hoe wordt bepaals welke deelnemers samen in een blokje komen. In dit eerste blokje zaten 3 kandidaten die zich echt sterk geprofileerd hebben (Fatima, Richard en Judge)hierdoor is m.i. de kans dat een van deze 3 onvoldoende stemmen krijgt groot waardoor een van deze 3 niet aan allstars deelneemt erg groot?

Criteria voor het blokje zijn tweeledig: aan de ene kant moet het een 'spannende keuze' zijn - dus geen obvious winnaar, anderzijds stellen we de viertallen samen in de wetenschap dat er nog 6 - 8 deelnemers zijn naast de door de kijker verkozen all-stars die we zelf selecteren, zodat we het eea weer in balans kunnen brengen.

Quote gefixed - Test
« Laatst bewerkt op: 17-09-2004, 22:13:45 door Test »
Anything that doesn't kill you, makes you stronger

Offline ernstpaul

• Presentator ER/PE
  • Erkend Insider
« Reactie #22 Gepost op: 17-09-2004, 22:13:08 »
In hoeverre beleeft de crew eigenlijk 'Expeditie Robinson'. Zitten jullie de hele dag een beetje in een mooi hotel een beetje te genieten van de zon en af en toe ff langs op het eiland of zijn jullie er de hele dag mee bezig.

We hebben het een stuk luxer dan de deelnemers, maar  ER is keihard werken voor alle betrokkenen, en zelfs in je vrije tijd heb je het voortdurend over het programma en de deelnemers. Het is een soort koorts waarvan je - eenmaal terug in de bewoonde wereld - moet afkicken. Maar vooropgesteld, onze beleving is heeeel anders dan de deelnemers.
Citaat
Je hebt ook Peking Express gedaan, welk programma heeft nu jouw voorkeur en wat zijn voor jouw persoonlijk de negatieve en positieve punten van beide programma's?

Robinson: Positief is dat het een overzichtelijker geheel is. Plaats van handeling blijft hetzelfde en het produktieeiland wordt een soort 'thuis'. Dat is tevens ook een nadeel, want na 5 jaar ken ik elk grassprietje op het eiland en is het veel meer werk dan avontuur. Positief is ook dat Robinson inmiddels een geoliede machine is en er is veel routine waar je op kan terugvallen.
Peking Express is veel meer een avontuur. Grote stappen in een onbekende wereld, en dat geldt evenzeer voor de koppels als voor de crew. Het constant reizen is vermoeiend maar houdt je ook scherp, continu improviseren, onder druk van deadlines. Het is eigenlijk een hel, maar ik hou er wel van. Spannend is ook dat PE echt een eigen format is dat ik mede heb ontwikkeld, en zelfs in de tweede seizoen zullen er een aantal veranderingen komen in het spel, nav onze ervaringen van vorig jaar.

Citaat
Er gaan geruchten dat SBS de rechten voor 'Wie is de Mol?' gaat kopen. Dit zou een mooi programma zijn voor Net5. Zou de presentatie van dit programma iets voor jou zijn, aangezien er op Peking Express op een gegeven moment de sleet kan komen. (Het is een prachtig programma, maar op een gegeven moment zijn de routes 'op')

Ik weet niets van de geruchten af, maar Wie is de Mol zou net als ER en PE, op elke zender niet misstaan. Fantastisch format van een geweldig produktiehuis (Woestijnvis). Maar voorlopig zijn er nog heel veel tot de verbeelding sprekende routes voor PE, dus ben nog wel even zoet.

(Quotes gefixt - Han13)
« Laatst bewerkt op: 17-09-2004, 23:13:04 door Han13 »

Offline ernstpaul

• Presentator ER/PE
  • Erkend Insider
« Reactie #23 Gepost op: 17-09-2004, 22:20:43 »
hej ernst-paul....
nu iedereen er over begint herinner ik het me ook weer.... wie heeft die bananen nou opgegeten....??
en over de mangrove... op tv lieten ze beelden zien van enge spinnen en nogal grote leguanen, en er word over gezegd dat die beelden op een andere locatie zijn opgenomen... als die spinnen enzo er inderdaad zijn, zijn die dan niet gevaarlijk ofzo?

Ik weet echt niet wie de bananen heeft gegeten. Het is me al honderden keren gevraagd, misschien dat de dader over 10 jaar - als het toch niet meer leeft - opbiecht.

De beelden van beesten zijn zogenaamde stockshots, en hoewel ze niet allemaal in de mangrove zijn gedraaid komen alle gefilmde dieren er wel degenlijk in voor. De spin die je ziet is overigens niet giftig, alleen heel groot.

Citaat
((khoop ook dat der dvd's uitgebracht worden van ER ik koop ze gelijk allemaal maar dan staat der hopelijk ook egt ALLES op haha plus bonusmateriaal  ::tandpastasmiley:: ))

Tja, een dvd zit er voorlopig niet in. Is een kwestie van koele cijfers. ER is niet van NET5, dus van de winst uit eventuele verkoop moeten we zoveel afstaan aan de format en licentiehouders dat het niet rendabel is. Maarrr, DVD-R's zijn tegenwoordig redelijk goedkoop, helemaal voor PC's ;)

(Quotes gefixt - Han13)
« Laatst bewerkt op: 17-09-2004, 23:14:50 door Han13 »

Offline ernstpaul

• Presentator ER/PE
  • Erkend Insider
« Reactie #24 Gepost op: 17-09-2004, 22:32:56 »
Hoi Ernst Paul,

Wat ik me afvraag: met welk gevoel ging jij naar de kooi om te vragen of iemand vrijwillig er uit wilde stappen?
Je weet dat op dat moment hoogstwaarschijnlijk niemand zal zeggen "ik!", maar je weet wel dat je direct daarna de boodschap zal brengen dat er snel een proef is.

Ik denk dat jouw smile na jouw mededeling door niemand daar in die kooi gewaardeerd wordt.

Mijn rol in zo'n situatie is tweeledig. Ik vertegenwoordig de produktie (en er leeft bij sommige deelnemers een ontzettend 'wij tegen hen' gevoel) dus als ik een beetje plaag versterkt dat het groepsgevoel en de saamhorigheid en dus ook de sfeer. Het is ook een teken dat we ze niet zomaar aan hun lot overlaten en een erkenning voor hun prestatie.
Vergeet niet dat de deelnemers zich hier vrijwillig voor opgaven. 100en kandidaten heb ik tijdens de selectie horen zeggen dat ze 'de uitdaging willen aangaan, hun eigen grens willen verkennen etc'. De opening was meteen de manier voor de expeditieleden om te bewijzen hoe graag ze het willen. Doe daar dan ook nog eens een stukje peer pressure bij en de eerste grens is snel bereikt. Wie uit die kooi komt is de expeditie waardig, want er staan nog veel zwaardere proeven op de agenda, wait and see...

(Quote gefixt - Han13)
« Laatst bewerkt op: 17-09-2004, 23:14:22 door Han13 »

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #25 Gepost op: 18-09-2004, 00:12:27 »
Ik ken redelijk wat mensen, die tijdens bijvoorbeeld hun vakantie hun fysieke en/of mentale grenzen opzoeken. Ze gaan dan b.v. basejump'en, duiken, bergbeklimmen, etc.
Ik ken niemand, die tijdens zijn vakantie zich drie dagen in een hok laat opsluiten met alleen water, of zes weken honger lijdt. Bij ER staan ze in de rij.

Ongetwijfeld speelt het feit dat ze bij ER op tv komen een belangrijke rol.

Is het niet aannemelijker dat vooral wordt getoetst hoever de geselecteerde mensen bereid zijn te gaan om op tv te komen?

« Laatst bewerkt op: 18-09-2004, 12:40:32 door Castor_en_Pollux »

Offline Kimber

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-09-2004, 10:43:29 »
Hallo Expeditie Robinson,

Ik heb een vraag voor jullie.
Hoe kun je meedoen aan expeditie robinson?
Hopelijk kunnen jullie dit beantwoorden.
Groet,

Kimber

« Laatst bewerkt op: 18-09-2004, 11:10:04 door Stormpie »

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-09-2004, 12:23:57 »
Hoi Kimber,

Voor informatie over deelname verwijs ik je naar de officiele site van net 5 waar alle informatie over Expeditie Robinson te vinden is. De site van net 5 vind je hier. Succes :)

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 18-09-2004, 12:25:33 »
EP, hoe is het eigenlijk in zijn werk gegaan met de sanitaire stops in de kooi. Mochten de deelnemers de kooi verlaten? Of was dat nu juist onderdeel van de psychische druk die bij de kooi hoort, dat je zeg maar 'los moet kunnen laten', en gewoon je behoefte moet doen waar de anderen bij zijn?
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 19:37:46 door gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #29 Gepost op: 20-09-2004, 21:18:43 »
Volgens mij hoorde ik één van de Belgische dames zeggen dat iedereen gewoon zijn behoefte in de kooi deed... Maar wie dat was en hoe het daar aan toe ging (muurtje maken ofzo hahaha) dat weet ik niet (meer).
Angel of the first degree

Offline anjou

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 20-09-2004, 22:01:31 »
Volgens mij hoorde ik één van de Belgische dames zeggen dat iedereen gewoon zijn behoefte in de kooi deed... Maar wie dat was en hoe het daar aan toe ging (muurtje maken ofzo hahaha) dat weet ik niet (meer).

gatver

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #31 Gepost op: 20-09-2004, 22:38:08 »

Klopt! Dat was Kelly. Ze had het trouwens alleen over plassen... ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2004, 23:39:39 »
Beste EP, waar bevindt de plaats zich waar de eilandraad wordt gehouden? Is dat op een eiland in de buurt of zo?
2024: wie is de Mol?

Offline essie75

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 21-09-2004, 11:13:02 »
hoi EP

Wanneer wordt de Day after opgenomen voor wat betreft de afvallers? Kort voor de eigenlijke uitzending, of al langer van tevoren. Maw volgen we de kandidaten die echt de serie op tv zien, of krijgen de kandidaten al eerder beelden van zichzelf te zien?

Offline Jesse

• Forumlid
  • Pexing Express is te gek!
« Reactie #34 Gepost op: 21-09-2004, 19:34:35 »
Hey EP, wat leuk dat je hier vragen beantwoord  ;D
Mijn vraagje gaat over de verschillende landen die opnemen.
Zijn er voor Noorwegen, Denemarken en NED+BE drie verschillende eilanden dit jaar, of zitten ze alledrie op dit eiland, maar op verschillende tijden? Ik bedoel dat b.v. Noorwegen in Februari + Maart opneemt, Denemarken April + Mei en NED+BE in Juni + Juli?

Jesse  :D

Offline Murdock

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 2-10-2004, 23:43:31 »
Waarom is er geen 'Day-after' met Sarah geweest ? Die is er al uit en Mick is er nog in (als verstekeling dan wel) maar heeft wel een day-after gehad... ???

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 3-10-2004, 00:00:17 »
Beste Ernst-Paul,
Waarom kregen wij als tv-kijkers niets te zien of te horen van het gescheurde trommelvlies van Patrick? Dat was toch zeer relevant, zowel voor het verloop van de proef als voor het ziek worden en opgeven van Patrick de dagen erna?
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline findingnemo

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 3-10-2004, 00:13:02 »

Ernst Paul deze avond in "het debat": " Ja, ik ga vandaag op verschillende dingen letten. Ten eerste op het uiterlijk. Ik beeld me in dat mensen in hun bikini en ondergoed staan, net als in Expeditie Robinson, want dat ben ik gewend... ;D ::ok::

Nog even een paar vragen.

1)Wat is er gebeurd met Eric de officier van Justitie van vorig jaar? Waarom was hij
niet bij de laatste uitzending. Is hij nog genezen van zijn opstipatieprobleem?

2)Zijn er mensen die serieus een trauma overhouden aan ER?

3)Heeft Ronald zijn baan al terug?

Je bent een toppertje Ernst Paul

Groetjes,

Nemo
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 3-10-2004, 11:10:57 »
Ik begrijp niet waarom de makers er voor hebben gekozen om maar 2 kampleden van ieder kamp te wisselen. Op die manier zijn er namelijk in ieder kamp maar 2 'vreemdelingen', die zeer waarschijnlijk geen eerlijke kans krijgen, omdat de oude kampleden in de meerderheid zijn. Grote kans dus dat die nieuwelingen er als eerste uitgestemd worden. Daarom mijn vraag:

Waarom is er besloten om van beiden kampen maar 2 kampleden te wisselen en geen eerlijkere verdeling tussen de nationaliteiten in de nieuwe kampen te maken?

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 3-10-2004, 16:45:48 »
Mijn vragen voor Ernst Paul...

- In welke tijd van het jaar is het meeste eten te vinden op een eiland als gebruikt voor Robinson?
- Is het zo dat de voedselvoorraden op zo'n eiland in de loop der jaren zijn afgenomen door het gebruik voor Robinson?
- Wordt er van te voren gekeken of er sowieso eten te vinden is?
- Weten de Robinsonners alle voedselbronnen naar behoren te vinden en gebruiken? Krijgen ze daar van te voren advies in?
er was eens......