Toch nog 'n paar vraagjes voor Patrick, omdat ik z'n logica niet helemaal kon volgen in afl. 1.
't Was duidelijk dat Patrick zich vanaf het prille begin wilde manifesteren als leider vh Nederlandse kamp. Dankzij voornamelijk 'vriend' Ronald kwam hier snel een einde aan. Om zichzelf uit de spotlight te houden, was het handig om Henk als 'coördinator' te laten aanstellen. Maw Ronald nam de touwtjes snel over van Patrick. Heb je dan meteen de 'meerdere' in hem gezien, dat je dit zonder slag of stoot van Ronald accepteerde (of was het gewoon taktisch, slim bekeken, je meteen aan zijn zijde te nestelen?). Want je dreigde in het andere geval wel in een isolement terecht te komen meteen.
Daarnaast ergerde je je behoorlijk aan het eindeloos vergaderen vd anderen (toen je het vuur maakte bv.). De enige vd groep die je hierin durfde bijtreden was Klaar. Toch werd zij precies op dit issue geslachtofferd. Ik vond het niet heel netjes van je dat precies jij toen het voortouw nam om haar weg te laten stemmen. (Had trouwens de indruk dat de enige reden hiervoor was dat ze je in groep had durven tegenspreken, dat je mannelijke trots beetje gekrenkt was,... maar goed). Dus ik neem aan dat je bij de volgende afleveringen zonder zeuren mee rond de tafel gaat zitten nu? Lijkt me moeilijk verdedigbaar voor je vanaf nu nog tégen het vergaderen te zijn.