Onderwerp: De Wildcard, op wie hopen jullie/ Laatste Wildcards All Stars
>>>
Ik vind eigenlijk dat nu de finalisten van de afgelopen expeditie allemaal is gevraagd of zij aan de allstars editie willen deelnemen, deze vraag aan alle finalisten gesteld moét worden. Alsof de ene expeditie 'belangrijker' is dan de andere.
En over het gerucht dat Sacha een wildcard heeft gekregen. Kijkers hebben een maal op haar kunnen stemmen waarbij zij geen eerste plek, noch een tweede plaats, nog een veelzeggend percentage behaalde. En toch zou zij gekozen worden? Ik zou weleens willen weten wat de criteria zijn als bepaald wordt wie de wildcard krijgt?
Als ze het mij hadden gevraagd dan...
Zou ik een aantal deelnemers bepalen. Bv. 25.
Stellen dat er per expeditie een gelijk aantal deelnemers meedoet. In dit geval 5.
Allereerst zou ik de finalisten uit elk jaar de mogelijkheid hebben gegeven om zich te plaatsen.
Vervolgens vragen wie er nog meer mee willen doen en daar polls van maken.
En de kijker laten stemmen!
Een poll bestaat dan uit allemaal mensen van hetzelfde jaartal. Afhankelijk van hoeveel finalisten bereid zijn om mee te doen, maken er mensen kans uit de poll. (Willen er 4finalisten mee van een jaar, dan gaat alleen de kandidaat met het hoogste percentage in de poll door. Willen er maar 2finalisten gebruik maken van de kans, dan gaan de eerste 3 uit de poll door)
Zo zou ik het doen.
Heel dat wildcardgedoe afschaffen!