Auteur Topic: Slappe Hap of ....  (gelezen 5638 keer)

Offline Renaatetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Slappe Hap of ....
« Gepost op: 5-10-2004, 20:02:52 »
Dag aan Allen!

Durf 't bijna niet te zeggen, maar de serie waar ik me altijd maanden van te voren op verheug valt me dit jaar toch best een beetje tegen.
De kandidaten spreken me niet echt aan, het verloop van de serie kan me nog niet echt pakken en afgelopen zondag al de derde (!) persoon die vrijwillig het eiland verlaat. Een echte drijfveer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Beetje 'slappe hap' allemaal.  ::ohno:: Of ligt dit aan mij?
Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

Renate

Offline Connie_1983

• Forumlid
Re: Slappe Hap of ....
« Reactie #1 Gepost op: 5-10-2004, 20:04:41 »
niet de derde maar vierde persoon zelfs al die wegging...

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #2 Gepost op: 5-10-2004, 21:07:22 »
Ik vind het elk jaar weer een geweldig programma. Ookal geven de mensen sneller op, ik vind dat er nog steeds genoeg leuks bij zit om naar te kijken. En de kleurrijke figuren van dit jaar zitten er toch echt wel bij: Mick, Frank, Klaar etc.

Het enige wat ik een beetje heb, is dat ze wéér een aantal minuten telefoneren kunnen winnen, wéér een vreetfestijn met obers van de overkant krijgen, wéér een inlandse gids krijgen etc en dat ze waarschijnlijk binnenkort toch wéér enge beestjes moeten gaan eten! Niet dat ik er wat op tegen heb, maar ik dacht: misschien is het weer eens tijd voor wat anders...

Angel of the first degree

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-10-2004, 21:26:25 »
en dan te bedenken dat dit de zwaarste expeditie ooit is, die tot nu toe de meeste afvallers kent....
Heel eerlijk gezegd, vind ik het ook nog niet heel echt geweldig.
Veel plak- en knipwerk valt me op.

Offline billie turf

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-10-2004, 21:41:27 »
Is dit de zwaarste expeditie? Dat wist ik niet, hoewel die mangrove wel heel afschrikwekkend is.
Maar was het niet vorig jaar dat een van de kampen gewoon ECHT geen voedsel kon vinden? Dat die mensen nog in staat waren te lopen, laat staan wedstrijden te doen.
Hoe dan ook, ik blijf het spannend vinden, ik ben gewoon verslaafd aan dit soort toestanden.
En denk eens aan het Marjolijn/Mitch gebeuren:
Marjolijn is idd een wolf in schaapskleren maar om te winnen moet je gewoon alles proberen en daarom speelt ze het spel goed + dat het een mooi stukje tv oplevert.
Mitch is overduidelijk gefrustreerd omdat ze ziet wat er gebeurt en ze weet dat ze het niet tegen kan houden...schitterend gewoon.
Waar ik me over blijf verbazen is dat mensen zich zo gauw laten kennen, en daarmee hun eigen valkuil graven.

Offline findingnemo

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 5-10-2004, 21:56:44 »

Ik vind veel kandidaten ook tegenvallen, ze hadden wel wat vlottere mensen mogen casten.
Echt een paar zijn leuk, zoals Klaar, Mo en Frank, en Math, maar de rest is niet echt
interessant. Vreemd.. want ze hebben zoveel keus uit zoveel mensen.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline ruizduck

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 6-10-2004, 00:36:59 »
Slappe hap?
Ja, een aantal kandidaten zijn nog niet echt uit de verf gekomen. Maar we zijn nog maar bij aflevering 5. Als ik dan kijk naar vorig jaar, toen was Karen me nog niet echt opgevallen (behalve dat ze er goed uitzag). Totdat ze er werd uitgestemd en een hele videoretirade ging houden op het Duivels Eiland. En de karakters van Gio en Ryan begonnen ook pas echt te leven door de bananenkwestie.
Om weer terug te keren naar dit jaar:
Slappe hap?
Nee, ik vond Patrick ook "aandoenlijk" om naar te kijken. Zeer handig in vuur maken, geen blad voor zijn mond nemen, tijdens een vergadering vuurtje stoken (letterlijk dan).
Ook Marjolein vind ik een interessante, sympathieke kandidaat. Ze speelt het spel tactisch, maar dat moet ze ook, want ze zit tussen allemaal vreemde Belgen, dan heeft het geen zin om in je eentje (of met de zieke Patrick) te gaan zitten mokken.
En verder zie ik Peter ook nog erg ver komen. Hij is nog niet zo nadrukkelijk op de voorgrond geweest, maar ik heb het gevoel dat dat nog wel komt. Fysiek sterk, sociaal vaardig, ligt goed in de groep, maar was soms wel wat snel geirriteerd.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2004, 02:28:34 »
Yep ...Shandinella en Peter...gaan wij, denk ik.. nog wel meer van horen..en..zien   ::jaja::   

Offline japlo

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2004, 08:18:40 »
Het valt inderdaad op dat deze ER bijzonder zwaar schijnt te zijn. Het Nederlandse kamp vind ik ook echte slappelingen al vanaf de eerste minuut. Steeds maar weer die eindeloze vergaderingen waar al dat nutteloze gezeur leidt tot onnodig vermoeienissen. Ik kan me niet voorstellen hoe een Nederlander winnaar moet worden van deze ER. En toch ben ik Nederlander.
Het programma    ::ok::

De Nederlanders    ::niet-ok::

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #9 Gepost op: 7-10-2004, 08:38:42 »
Ik denk dat het meevalt wat de slappe hap betreft.

Een aantal deelnemers is nu nog erg vlak, maar sommige deelnemers komen pas na een aantal afleveringen tot leven.

Er lijkt nu meer voedsel dan vorig jaar, maar dat hangt af van de keuze van eiland. Daarnaast was er nu toch wel veel voedsel te winnen.

De mangrove is wel zeer uitdagend en zwaar.

Ik vind het aantal opgevers ook wel teleurstellend maar het is moeilijk om jezelf te verplaatsen in de geest en het lichaam van de deelnemers. Het lijkt mij dat in de vorige seizoenen er meer (gedwongen) opgaves waren door lichamelijke klachten (op doktersadvies dus)

Goed oordelen kun je m.i. pas naeen aflevering of 10.
Gek zijn is gezond

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2004, 20:31:16 »
Er lijkt nu meer voedsel dan vorig jaar, maar dat hangt af van de keuze van eiland. Daarnaast was er nu toch wel veel voedsel te winnen.
Wat dat betreft zal het berooide kamp Noord het nu wel zwaar krijgen, met alleen een rantsoentje rijst van Klaar.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 8-10-2004, 01:22:28 »

Ik vind veel kandidaten ook tegenvallen, ze hadden wel wat vlottere mensen mogen casten.
Echt een paar zijn leuk, zoals Klaar, Mo en Frank, en Math, maar de rest is niet echt
interessant. Vreemd.. want ze hebben zoveel keus uit zoveel mensen.

Inderdaad ja..  ::tandpastasmiley::  Hier wordt verwoord wat ik al vanaf het begin dacht ook.. Maar goed.. je wilt mensen ook een kans geven.. dus je kijkt hoe ze zich gaan profileren dan in de loop van ER. Ik dacht eerst nog.. ik raak misschien een beetje ER-moe, juist ook om het feit.. dat de meerderheid van de kandidaten mij gewoon niet boeide of aansprak.
Waarom de volgende ER
geen dakloze junk erbij? (kunnen we zien hoe je afkickt via een cold turkey)
een dove (waarom niet?),
een bijstandsmoeder (zijn heel inventief en vindingrijk), een gigolo (die zou ik exploiteren in ruil voor eten),
iemand van 130 kg die misschien moeiteloos de voedseltekorten trotseert en zich vrijwillig aanbiedt voor liposuctie om de visjes in te bakken),
een Afrikaanse asielzoeker, die een verblijfsvergunning kan winnen, een Jomanda-type, die het eten gaat instralen met liefde,
een Jan-Peter Balkellende, die ik daar al met venijnig zuinig mondje z'n theorieën over eigen verantwoordelijkheid zie prediken, 
een zigeuner die schaamteloos z'n eilandmedebewoners besteelt en bedriegt,
een boekhouder, die eigen saaie leventje vervloekt, maar er ook niet mee zit om hier eens uit de band te springen
nou.. zo kan ik nog wel eventjes doorgaan..

nu zitten er inderdaad een verzameling mensen bij elkaar, die misschien bij de voorselecties wel allemaal hun babbels klaar hadden, maar die in werkelijkheid gewoon toch behoorlijk saai zijn om naar te kijken.
Ze zijn ook allemaal van tevoren al zo berekenend bezig geweest met ER, hoe ze het daar gaan aanpakken, hoe ze denken te zullen gaan winnen, en.. ik denk dat dat het meeste is wat mij dus stoort.. het zijn ook een overdaad aan mensen met een groot ego, een verbaal verkooptalent van zichzelf, maar uiteindelijk blijft er dan niet zoveel van over. De meerderheid vindt het al een eer op zich namelijk, dat ze mee mochten doen en op tv kwamen.

Wat mij echt leuk lijkt, is dat de ER crew gewoon de stad of het platteland oploopt.. en mensen ziet te ronselen... die werkelijk goeie tv kunnen opleveren.

Tenslotte is een werkelijke Robinson gedachte ook, dat je je kunt voorstellen hoe jij het zou overleven, wanneer je ''onvrijwillig!''
in zo'n situatie zou belanden.
B.v... als je vliegtuig zou neerstorten.. 

Offline Renaatetje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 8-10-2004, 16:48:10 »
Zo, nachtvlindertje, dat heb je even prachtig neergezet! 'k Had 't niet beter kunnen verwoorden! Dank voor deze toevoeging aan "mijn topicje"!
 ::ok::

Offline sokjes

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 9-10-2004, 10:03:31 »
Ha,ik ben dus niet de enige die teleurgesteld is zo lees ik hier.
Bijna elke week een afvaller potverdrie.De dames in de mangrove zijn geweldig.
Tot slot,ik snap niet dat je voor expeditie 2005 kunt stemmen op mensen die nota bene vrijwillig de expeditie hebben verlaten.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 9-10-2004, 10:14:08 »
tot nu toe mag het misschien slappe hap zijn, maar ik vermoed dat het nodige buurwerk er aan zit te komen wanneer de samensmelting plaats vind! ::ok::

De beelden die we over het algemeen krijgen", zijn een beetje van het "geeuw niveau, maar daarentegen maken de beelden uit de mangroove het veelal weer goed... ;D

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Jesse

• Forumlid
  • Pexing Express is te gek!
« Reactie #15 Gepost op: 10-10-2004, 19:46:42 »
Ik heb hetzelfde als bovenstaanden, en denk elke keer weer dat het nu toch echt wel op gang zal komen. Maar nee hoor, eigenlijk gebeurt er niet veel. Misschien vanavond, als een kamp geen eten meer heeft? Hopenlijk gaan ze het andere kamp verdenken (ze zitten immers op hetzelfde eiland) van het stelen! Het ene kamp gaat nu honger lijden, hopenlijk kunnen ze pas na een stuk of 10 dagen wat voedsel winnen. Dan wordt het pas echt afzien. Dan komen er ook sneller ruzies en complotten en komt het spel echt op gang! Ik ben benieuwd  ::)

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 11-10-2004, 01:46:59 »
nou, na deze vreetpartij vannacht, kunnen ze er wel weer een paar dagen tegenaan, lijkt mij ::jaja::

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 11-10-2004, 12:16:52 »
Maar,VOLGENDE week zal het pas goed gaan beginnen ....denk ik

Alle geslijm weer opnieuw   ::rofl::
 De strijd tussen de  Ro en Mo  ::rofl::
 En Mick..Klaar..Mitsch..    ::rofl::
 Onze andere Peter         ::rofl::

Want daarom kijken wij toch allemaal..  ::rofl::

Wees eerlijk   ::jaja::