Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 16968 keer)

Offline dragosh

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #40 Gepost op: 11-10-2004, 22:03:32 »
bedankt voor de heerlijke samenvatting.Heb ontussen van een vriend al de aflevering gezien.ook heerlijk

Offline billie turf

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 11-10-2004, 22:42:47 »
Vind Marjolein ook een gehaaide tante. Zg. heel voorzichtig iets aankaarten,met veel dure woorden en handgebaren. Mitch vervolgens afkappen, terwijl zij ook iets erover zei,en vervolgens zag ik Marjolein van links naar rechts (bij de club van 5) stappen. Marjolein wil ook gewoon bij dat clubje horen, nou, zeg dat dan!

Heel goed opgemerkt. Het was misschien een subtiele onschuldige actie, maar voor een psycholoog spreekt zoiets boekdelen.
Marjolein lag goed bij de Belgen, maar nu die hun eigen groepje weer hebben voelt ze zich een beetje uitgestoten (en ook haar positie verzwakken) dus dat verhaal over 1 groep zijn en dat anderen zich niet moeten afzonderen was gewoon flauwekul. Ze was gewoon gepikeerd dat zij er niet bijhoorde.

Offline SKMbeat

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
« Reactie #42 Gepost op: 11-10-2004, 22:53:45 »
Ah,goed dat er steeds meer forumleden zijn die door het "leuke" gezichtje van Marjolein kunnen prikken en zien dat er veel onrust in haar schuilt die ze maskeert met "goedbedoelde complimenten","doorslaggevende vergaderingen" en hielelikkerij...

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #43 Gepost op: 11-10-2004, 23:13:26 »
hielelikkerij...
Ho ! STOP !

Iedereen doet aan hielelikkerij. Als je niet meedoet, ga je eruit.
Iedereen probeert zo goed mogelijk in de smaak te vallen wij de anderen.
Waarom waren Frank, Ronald en Darline zo rustig: ze willen bij de groep horen. Anders klappen ze eruit.

Wat ik zo raar vond, is dat Marjolein de 4 andere niet aansprak, en niet met Frank, Ronald, Mitch en Darline ging samenspannen om b.v. Kelly er uit te wippen. Dit was hun laatste mogelijke kans om de groep van 5 te breken. oewel Matthias dit tegensprak, zal de groep van vijf niet op elkaar stemmen (en uiteindelijk dus overblijven).

If you can't join them, beat them !

Offline billie turf

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 11-10-2004, 23:36:47 »
En ook daar ben ik het mee eens.
Ik wil heus niet met alle winden meewaaien maar het is gewoon niet allemaal zo zwart/wit.
Sommige dingen hebben gewoon te maken met strategie, iets dat bij het spel hoort en dat niet perse iets achterbaks hoeft te zijn.
Het ligt er maar aan hoe ver je gaat met zo'n strategie.
Als ER kandidaat moet je de finale in het achterhoofd houden want dan kun je op zulke dingen afgestraft worden.

Klaar had daar een hele goeie uitspraak over maar ik weet het niet meer precies.
Het had iets te maken met het feit dat er nog een leven is na ER en dat je dan ook nog graag sympathiek gevonden wil worden.(vandaar dat ze niet al het eten mee wou nemen enzo).

Ik kan heus wel begrijpen dat Marjolein het niet leuk vind dat ze niet bij "de 5" hoort, het valt me alleen tegen dat ze dat laat merken. Ik had van haar gewoon meer afwachtendheid verwacht.
Zelf een groepje vormen is natuurlijk ook een optie.
Met groep tegen groep sta je sterker als met groep tegen 5 individuen.
We zullen het wel zien. Nog 5 dagen wachten! Erger nog: 5 dagen werken!

Offline SKMbeat

• Forumlid
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
« Reactie #45 Gepost op: 11-10-2004, 23:50:50 »

Ho ! STOP !

Iedereen doet aan hielelikkerij. Als je niet meedoet, ga je eruit.
Iedereen probeert zo goed mogelijk in de smaak te vallen wij de anderen.

Voor mij bestaat er zoiets als normaal sociaal gedrag, waarbij je je beste persoonlijke eigenschappen deelt met anderen om zo onderdeel uit te maken van een groep (-> maatschappij)en een balans creëert tussen je eigen wensen,persoonlijkheid,etc en die van anderen. Anders wordt het als je je eigen ik opzij schuift en gaat observeren wat de groep van je wilt om in de smaak te vallen bij de rest van de kudde. Voor mij verliest zo'n iemand mijn symphatie en vind ik het een hielelikker.

Natuurlijk, E.R. is een spel, waarbij het niet alleen gaat om het winnen van fysieke,mentale proeven,maar ook om sociale listigheden om niet weggestemd te worden.

Ik merk bij mezelf dat ik meer symphatie heb voor mensen die een goede balans kunnen maken tussen de eigen persoon en de rest van de groep( Frank, Shandinella) of mensen die zoiets hebben als "accepteer me zoals ik ben" (Klaar).Je moet niet zover doorschieten dat je ego te groot wordt ( Mick, Mitch) maar het ook niet verbergen (Marjolein).

Tot zover mijn kijk op de mensheid  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-10-2004, 23:55:21 door SKMbeat »

Offline Nienna

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 12-10-2004, 00:16:39 »
Citaat
Ik merk bij mezelf dat ik meer symphatie heb voor mensen die een goede balans kunnen maken tussen de eigen persoon en de rest van de groep( Frank, Shandinella) of mensen die zoiets hebben als "accepteer me zoals ik ben" (Klaar).Je moet niet zover doorschieten dat je ego te groot wordt ( Mick, Mitch) maar het ook niet verbergen (Marjolein).

Mooi gezegd! Toch kan Klaar bij mij niks verkeerd doen, maar dat is meer een persoonlijke mening, ik denk als ik met haar zou moeten samenleven dat ik net als Ernestine af en toe de kriebels van haar zou krijgen.

Offline titi

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 12-10-2004, 16:30:33 »
Ik vond dit ook al de spannendste aflevering. Ik sprong uit m'n zetel toen ik dacht dat Frank eruit lag. En ik vroeg me af waarom Mo persé die immuniteitssteen wou. Hij zou er toch niet uitgestemd worden. Ik vraag me af of Mitch'marokkaanse roots daar mee te maken hebben. Ik ben ook heel benieuwd wat er volgende week staat te gebeuren. Kip & Mitch of niks  >:D

Offline connick

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 12-10-2004, 21:23:35 »
Citaat
Iemand anders( Mitch) zegt het duidelijk, wordt er voor gestraft en Marjolein ontkend wat ze had willen zeggen. Erg flauw

En dan te bedenken dat Marjolein haar taktiek in deze discussie voor sommige onverlichte geesten op het forum een duidelijke uiting is van "typisch Belgisch gedrag". Tja de stereotiepen worden nu helemaal aan flarden geschoten  ;D
Marjolein is sowieso erg gehaaid; dat viel me al op door haar uitspraken in the day after die sinds enkele weken beter "The few hours after" zou gaan heten.

De slaapproef was idd. geweldig maar vooral erg goed suggestief gemonteerd door een opeenhoping van alle gaapshots van Frank die ze bij elkaar konden rapen, een lekker spanningsboog-muziekje en natuurlijk de fatale ontknoping voor Shandi.

Volgende week wordt de aankomst van Mitch (Marokkaanse roots que??) een tegenvaller lijkt me; een flinke hoop ordinair schelden omdat er ongetwijfeld geen unanimiteit zal bestaan in het wegstemmen van Mitch. De Hollandse dames kennen haar niet en zijn waarschijnlijk niet van plan Mick het idee te geven dat het wegstemmen voor hem een  alleenrecht is.

Offline essie75

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #49 Gepost op: 13-10-2004, 06:47:26 »
Is EP rond deze tijd toevallig teruggevlogen ivm gezinsuitbreiding?

En het kan zijn dat anderen Mo zien uitsloven en dat deze proef tegen hem gaat werken (slaaptekort kan heel bepalend zijn)

Offline titi

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 13-10-2004, 09:52:15 »
Marjolein is sowieso erg gehaaid; dat viel me al op door haar uitspraken in the day after die sinds enkele weken beter "The few hours after" zou gaan heten.

Volgende week wordt de aankomst van Mitch (Marokkaanse roots que??) een tegenvaller lijkt me.
Ja, Marjolein vind ik ook een scheinheilig mens, diplomatisch noemen ze dat dan. Mitch is dan weer te veel van 't goede, ze spreekt rechtuit, maar de manneer waarop maakt dat de mensen niet naar de inhoud luisteren. En ja 100% marokkaans hoor. Hebben ze dat nergens gezegd? Ik heb niet alle afleveringen gevolgd, dus ik dacht dat dat al ter sprake gekomen was  :-\\

Offline belletje

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 13-10-2004, 18:20:24 »
Mo slooft zich alleen maar uit als de camera in de buurt is!

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #52 Gepost op: 13-10-2004, 18:28:16 »
Hoe weet je dat? Je ziet hem tenslotte niet als er geen camera in de buurt is...
Angel of the first degree

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 13-10-2004, 21:46:34 »

Bij deze aflevering heb ik zeer genoten, maar ik was verbijsterd dat iedereen zich helemaal liet gaan op de feestboot,want daar hadden ze toch al wat ervaringen mee.
Iedereen zat die eerste dag op een feestboot, totaal ontspannen, en menigeen wat aangeschoten, en toen kwam de opdracht en iedereen was verrast. Uitslag de KOOI!!!!.
Diezelfde feestboot komt weer langs, en dat je dan flink gaat eten oké, kracht krijgen voor de volgende proef, maar dat je echt denkt dat je met deze, heel leuk, verscherpte ER, dan inderdaad in je bedje mag gaan liggen en kracht opdoen vond ik wat naief. Maar ook ik was verrast over de opdracht, echt leuk bedacht!
Na het voorlezen van de brief over de samensmelting uitte Peter al direct zijn vermoeden dat er op de boot direct weer een fysiek zware proef a la de Kooi aan kon komen (Goed opgemerkt van hem trouwens.) Maar blijkbaar waren zijn kampgenoten en hijzelf dat weer snel vergeten tijdens het feest op de boot. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, na dagen op rantsoen eindelijk weer eens fatsoenlijk kunnen eten en feesten. En de muziek had ook wel een bepaalde uitwerking op de mensen, dat bleek nog wel het duidelijkst bij de 3 moerasketiers.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 13-10-2004, 23:46:41 »
Mo slooft zich alleen maar uit als de camera in de buurt is!

aangezien er altijd een camera in de buurt is, spreekt da in zijn voordeel.Ik weet wel dat ge een fan bent van jeroen maar daarvoor moet je ni alles bekritiseren wat mo al dan ni doet.Het is jouw kandidaat die je in steek gelaten heeft en ni mo.Hij kon er nu bij zijn bij de samensmelting indien hij wat karakter had getoond.(kijk maar naar ronald)
En mo's werkkracht werd nooit door iemand in twijfel genomen, ook ni door jeroen.Het is echter zijn karakter dat enkele (o.a. jeroen) niet apprecieren.

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 14-10-2004, 00:03:33 »
Het viel me op dat in aflevering 6 het Jeroenvirus nog steeds rondwaart op de eilanden*):
Erna: "Ik stap eruit, en dat weet ik nu heel definitief". Maar even later toch maar niet. (heel begrijpelijk natuurlijk)  ;)
Mitch, die voor de keuze staat om de expeditie als verstekeling voort te zetten:
"Nee, ik doe ut nie." ... "Of eigenlijk, ja, toch wel."
Haar eerste nee heeft ongetwijfeld te maken met haar angst om Mick weer tegen het lijf te lopen, een andere reden kan ik niet verzinnen, jullie wel.  ???

*) even off topic, bij de "samensmelting" hebben de bewoners zich verspreid over 2 eilanden, daarvoor zat iedereen op een en hetzelfde eiland. In vorige jaren gingen de bewoners bij de samensmelting juist van 2 eilanden naar 1 eiland!
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 14-10-2004, 14:21:16 »
Dit was robinson op zijn best!! ::ok:: Het voormalige belgen kamp die elkaar waarschuwen voor een eventueele proef en zich toch laten gaan :P(Vooral frank,maar hij had het wel het meeste verdiend). marjolein die zich steeds meer ontpopt als een echte slang >:D(eerst de discussie met DE VIJF aangaan en dan demonstratief overlopen) Het geluk en de opluchting van de moerasketiers nu ze eindelijk uit de mangrove zijn ::)(je ziet nog echt genieten van het eiland iets wat na zolang in de expeditie meestal NIET meer het geval is)En de "uitschakeling" van shandinella :\'( toch voor mij vanaf het eerste moment een van de sterkere deelnemers. Ik had van haar meer een voortrekkers rol verwacht vooral fysiek(ik bedoel ze is een fitnesskampioene) 

Ik verheug me op de komende uitzending Mo vs Ro, Mitch vs Mick en last but notleast             DE VIJF vs DE REST, zoals bjorn vorig jaar zei:

"IT AIN'T OVER UNTILL IT'S OVER" ;D ;D ;D