Auteur Topic: Is een goede fysiek een ''must'' om te overleven (denk bijv. aan Henk)  (gelezen 11499 keer)

Offline zwijntje

• Forumlid
Re: Is Henk een gevaar voor het Nederlandse kamp?
« Reactie #20 Gepost op: 13-09-2004, 17:43:32 »
ik denk dat beachbum een goede kandidate zou zijn gezien zijn instelling.
je moet in groeps verband kunnen werken,dat doen de belgen wel.

zwijntje
« Laatst bewerkt op: 13-09-2004, 23:23:07 door zwijntje »

Offline beachbum

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 14-09-2004, 00:01:56 »
Even een reactie op zwijntje: knap dat jij uit mijn teksten een "instelling" kunt bepalen van een persoon!! Met alle respect zwijntje; Klinklare onzin!!!! ::niet-ok::

Offline ruizduck

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2004, 00:57:13 »
Wat wel voor hem pleit nu, is het feit dat hij nogal pissig werd toen hij merkte hoe Klaar, de creatieve geest van de groep, was weggestemd.
Dat werd hem niet in dank afgenomen, maar hij zei wel wat hij er van vond dus.
Henk mocht Klaar dan wel een creatieve geest vinden, maar hij trok zich niets van Klaar's commentaar aan en ging gewoon door met zijn ellenlange vergaderingpraktijken. Niet echt consequent om eerst iemands ideeen/opvattingen te negeren, en vervolgens krokodillentranen te huilen als de eigenzinnige Klaar wordt weggestemd.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 14-09-2004, 03:00:09 »
Precies ja!

Dat bedacht ik mij vanavond dus ook, toen ik zijn commentaar op Klaar zag op de bank naast z'n eigen vrouwtje en dochter.

Toen hij het commentaar van Klaar hoorde op eigen inbreng, toen viel hij me opeens weer heel zwaar tegen en besefte ik, wat voor dubbelspel deze Henk in feite speelde in de groep.

Had hij namelijk z'n preek over het stemgedrag gemeend t.o.v. Klaar, dan had hij nu dus niet dit commentaar in de nablik gegeven.

Offline nelleke

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 15-09-2004, 14:02:30 »
Na een dag of wat deze kwestie te hebben overdacht hier mijn reactie op de negatieve uitlatingen van Beachbum.

Je hebt een vervelende manier van aandacht trekken. Verder wil niet meer op de kwestie Henk reageren.

Ik wens je verder een fijne ER toe groetjes Nelleke.

No hard feelings. ::bravo::

Offline Bernard

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 19-09-2004, 12:20:53 »
Jammer dat Henk niet eerder (voor aanvang van zijn gewaagde expeditie) zijn beperkingen heeft ontdekt.

Getuigt niet van al teveel zelfkennis, jammer voor de overige Nederlanders op het eiland.

Je mag er toch vanuit gaan dat de kandidaten voldoende gescreend zijn op hun fysieke mogelijkheden vooraleer ze deelnemen. Het zal dus niet alleen aan Henk gelegen hebben dat hij 'misschien'zijn beperkingen niet heeft ingezien. ::jaja::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #26 Gepost op: 19-09-2004, 12:54:34 »
Ik heb het gister nog gevraagd tijdens de chat met Ernst Paul. Henk is gewoon door de medische keuringen gekomen. Daarnaast kan je blijkbaar moeilijk inschatten hoe mensen fysiek op dergelijke moeilijke omstandigheden reageren. Dat zie je natuurlijk ook wel aan Sarah.
Geniet nooit met mate...

Offline Enola

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-09-2004, 20:03:14 »
zou dan wel willen weten hoe die medische keuring eruit ziet, het blijft raar dat H daar doorheen is gekomen..
petje af

Offline beachbum

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 19-09-2004, 20:45:53 »
die keuring zal niet in verhouding staan met de dagelijkse fysieke uitputting waarmee de kandidaten te maken hebben. Ik ben van mening dat de situatie op het eiland niet te keuren is.  ::ohno::

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #29 Gepost op: 21-09-2004, 08:49:19 »
die keuring zal niet in verhouding staan met de dagelijkse fysieke uitputting waarmee de kandidaten te maken hebben. Ik ben van mening dat de situatie op het eiland niet te keuren is.  ::ohno::

Klopt helemaal, de keuringen zijn erop gericht om te bepalen of de deelnemers zowel geestelijk als lichamelijk gezond genoeg zijn om deel te nemen aan ER. Niemand kan echter precies voorspellen hoe een deelnemer, zowel lichamelijk als psychisch reageert op de omstandigheden. Voeding is heel belangrijk, maar het is vooraf niet te voorspellen of een team voldoende voedsel kan vangen / vinden. Daarnaast speelt een rol hoeveel last heeft een kandidaat van beten van ongedierte (muggen en zandvlooien) hier kun je heel heftige reacties van krijgen. 
Gek zijn is gezond

Offline voodoopop

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 28-09-2004, 11:43:43 »
Inderdaad..het is niet te peilen of te keuren, zelfs niet op gezondheid. ::ohno::
Dat hebben wij nu toch kunnen zien i.v.b.m. Patrick, hoe snel het afgelopen kan zijn...geestelijk en lichamelijk {nou was hij erg kleinzerig,hij had zich er erg in vergist,denk ik :o}..terwijl hij misschien tijdens die keuringen, theoretisch gezien,heel goed uit de bus gekomen is.
En in werkelijkheid is het eenmaal anders. :\'(
 ::joehoe::
Daarom ..denk ik..dat het niet te peilen is of te keuren. ::zwaai::

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 28-09-2004, 12:12:00 »
Ik denk dat het niet zozeer je conditie is, die doorslaggevend is, maar je mentale gesteldheid. Je moet gewoon durven 'loslaten'. Je overgeven aan de omstandigheden. Marjolein doet dat bijvoorbeeld redelijk momenteel. En Klaar en Ernestine hebben die omslag ook gemaakt. De mangrove is wat dat betreft wel een betere graadmeter.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #32 Gepost op: 28-09-2004, 12:15:49 »
Met het herverdelen van de twee kampen is dit probleem een beetje vervallen.
Gek zijn is gezond

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #33 Gepost op: 28-09-2004, 13:40:26 »
Ik vond het wel een wijs plan van Henk om op te stappen heb wel respect voor hem hij heeft het tenminste toch geprobeert om mee te doen aan de Expeditie maar ja ik denk dat hij evengoed nog een leuke tijd heeft gehad!!!

Offline beachbum

• Forumlid
Re: Is een goede fysiek een ''must'' om te overleven (denk bijv. aan Henk)
« Reactie #34 Gepost op: 3-10-2004, 22:42:15 »
Zoals ik al gezegd heb,.........................E.R. is alleen voor de sterken. Zwakke broeders moeten weg.

Offline voodoopop

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2004, 01:12:17 »
Zoals ik al gezegd heb,.........................E.R. is alleen voor de sterken. Zwakke broeders moeten weg.
En dat klopt helemaal........ ::bravo::

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 18-10-2004, 23:43:49 »

1. Solidariteit is de hoeksteen van elk sociaal systeem.
2. Het is maar wat JIJ als zwak bestempelt.  :-\\