Interessante aflevering weer!
Bjorn begint me steeds meer te irriteren. Zoveel fake emoties en zo veel leugens! Geweldig was 't om te zien dat in 't begin van de aflevering niemand 'm nog maar aankeek en dat hij echt 'n eenzame man begon te worden. Ik hoopte van harte dat Gio 't leiderschap zou overnemen, maar helaas mocht 't niet zo zijn. En ondertussen blijft Bjorn maar beweren dat de immuniteit 'n straf voor 'm is. Ik dacht echt net bij de eilandraad: nou als hij 't zo erg vindt, waarom schaffen ze die immuniteit voor hem niet af? Ik zag 't al voor me dat Ernst Paul gewoon zou zeggen: "aangezien je 't als 'n straf ervaart, heb je vanaf nu geen immuniteit meer."
Die proef die Geert van Bjorn won was natuurlijk geweldig. En hij maar klagen dat 't geen eerlijke strijd was, maar hij werd wel mooi door Ernst Paul op z'n plaats gezet: "als jij ook unnaniem als leider gekozen was, had je niet hoeven te strijden voor 't leiderschap vanmorgen". Heerlijke kerel die Ernst Paul.
Ik vond 't trouwens wel gemeen dat Zuid geen voedsel won, maar 'n telefoongesprek. Dat is ook leuk natuurlijk, maar voedsel hadden ze veel harder nodig! Volgens mij hadden ze ook gewoon echt verwacht voedsel te winnen! En dit was dus toch wel 'n beetje 'n teleurstelling.
Judge begint me ook te irriteren trouwens. Hij voert echt geen klap uit en vind 't ook nog normaal dat hij alleen maar 'aan 't genieten is' en dat de rest al 't werk doet. Die gaat 't denk ik ook niet meer lang redden. :-\
Eric is echt hartstikke ziek en zal volgende week wel moeten opgeven. Jammer maar helaas. Zoveel hebben we nog niet van 'm gezien, dus ik denk niet dat 't 'n groot gemis zal zijn.
Eva dus weg, die zal ik eerlijk gezegd ook niet zo veel missen. Gewoon om 't feit dat we haar nog maar nauwelijks hebben gezien in de expeditie. Vandaag was eigenlijk de eerste keer dat ik haar hoorde praten. Wel oneerlijk hoe ze eruit gestemd is. Er was denk ik echt 'n complot en Bjorn trok natuurlijk weer wat slecht geacteer uit de kast toen hij moest kiezen tussen Judge en Eva. :-\
Ik vond 't raar dat Bjorn aan 't einde bij de aftiteling was en niet Eva. Hij zei iets van "ik krijg nog 'n keer dat mes in m'n rug, ik weet alleen nog niet van wie!". Zou dit over 't fysieke geweld, dat zou plaats vinden, gaan?