Ik heb weer genoten van de aflevering gisteren!
Ik heb nu toch wel echt heel erge medelijden met de mannen. Ze hebben daar echt helemaal niks op dat eiland. Oh ja, 150 gram rijst, maar dat is dus echt eigenlijk helemaal niks. Telkens als ik ze zo zie honger lijden, krijg ik 'n gevoel van oneerlijkheid omdat op hun eiland nog niet eens 'n kokosboom te vinden is. En dat terwijl de kokosbomen en rode vruchten bij de vrouwen volop aanwezig zijn. Eerlijk is dit dus niet bepaald te noemen.
Ik vraag me ook af hoeveel honger ze nog moeten lijden totdat de makers in zullen grijpen. Oke, ze kregen nu 'n beetje eten wat over was van de bbq, maar dat was zo weinig dat ze eigenlijk net zo goed niks hadden kunnen krijgen. Maar mentaal gezien was 't wel effe 'n oppeppertje denk ik.
Vooral Judge en Giovanni lijken 't erg moeilijk te hebben met 't voedseltekort. Ik vraag me dan ook af of die heren 't nog lang vol gaan houden. Als ze al niet door de honger moeten opgeven, is 't wel door hun negativisme. De vrolijkheid van Robin lijkt echter helemaal niet te lijden onder 't voedseltekort. Maar dat komt misschien ook door de insecten die hij binnen krijgt.
Ik vond 't erg onsympathiek hoe Robin zich gedroeg tijdens de eliminatieproef. Ik denk niet dat Ilona veel op hem gelet heeft: ze vond 't eten van die larven zowiezo gewoon al afgrijselijk. Maar toch heeft Robin denk ik onder de andere expeditieleden niet al te veel sympathie gekregen door deze actie.
Jammer dat Esther eruit is, maar dat viel eigenlijk wel te verwachten. Tot nu toe verwachtte ik dat 't Esther zou zijn die de oproer in aflevering 4 zou vooroorzaken, maar nu heb ik 't gevoel dat dit Ilona wordt. Haar uitspraak in 't voorfilmpje voor volgende week belooft iig veel spanning tussen haar en Bjorn. Ik ben erg benieuwd wat aflevering 4 ons allemaal gaat brengen....