Moet je bereid zijn een kip te slachten voor je mag mee-eten?
Nee hoor, ik kan me goed voorstellen dat je liever geen kip tussen je benen hebt.
Maar ik vind het wel hypocriet om te zeggen dat het zielig is en niet mee te eten, terwijl je thuis wel kip eet.
Die "kilo's" slaan op het volgende: per maand worden er in Nederland 30 miljoen(!) kippen geslacht. Een kip weegt ca. 2 kilo, dus dat is 60 miljoen kilo kippenvlees!!!
Stel je eens voor dat je dat op een grote hoop bij elkaar zou leggen. Dan zou die hoop denk ik niet eens op een van die eilanden passen.
(voetnoot: de kip die op je bord ligt, is eigenlijk helemaal geen kip, maar een kuiken. Een kip van zes weken oud, is nog lang geen kip. Maar ze zijn zo gefokt dat ze altijd honger hebben en maar blijven eten zodat ze heel snel groeien. Daarnaast krijgen ze antibiotica om het groeiproces nog meer te versnellen. Ze groeien zo snel dat 10% binnen zes weken overlijdt aan hun eigen groei. Hun hart kan de groei niet meer bijbenen. Ouder dan acht weken zal geen enkele kuiken worden. Maar dan zijn ze al geslacht.
Heb je meer interesse over hoe slecht het er aan toe gaat in de kippenindustrie kijk dan snel naar de volgende video!:
breedband -
smalband Duur: 25 min)