Erg interessante aflevering weer!
Ik begin de mannen echt heel zielig te vinden nu. 't enige sprankje hoop, 't visnet, wordt nu ook nog van ze afgenomen. Ach, die bouillonblokjes kunnen ze op zich wel misschien, want eten om ze bij te gooien hadden ze toch al niet. Maar met dat visnet was waarschijnlijk hun enige kans op wat meer voedsel. Er is namelijk maar weer gebleken dat er helemaal niks op dat eiland te vinden is. Ik vind 't toch wel 'n beetje wreed van de makers om de mannen op zo'n eiland te zetten. Misschien dat ze dat zelf ook 'n beetje inzagen en daarom 'zomaar ineens 'n visnet laten aanspoelen', maar daar hebben de mannen dus nog helemaal geen plezier van kunnen hebben. Als de mannen niet snel wat voedsel winnen bij 'n proef worden ze zo zwak dat ze echt totaal geen energie meer hebben om ook maar iets uit te voeren. :-\
Ik vond 't feit dat er bij 't andere kamp mocht worden geplunderd, trouwens erg verrassend en voor veel spanning zorgen!
Jammer dat Marlieke heeft moeten opgeven, maar ik zag 't eigenlijk al 'n beetje aankomen. De ervaring in de vorige reeksen leert ons toch dat de jongsten 't eerste moeten opgeven of weggestemd worden, omdat ze te zwak zijn of teveel heimwee hebben. Precies 't zelfde is dit jaar weer gebeurd. Ik vraag me toch af of ze die minimumleeftijd niet 'n beetje moeten opkrikken om die voorspelbaarheid weg te halen.
Wat ik van 't conflict Esther-Bjorn moet vinden weet ik eigenlijk nog niet zo goed. Ik heb bij beiden 'n beetje 'n naar gevoel, dus ik zou niet kunnen zeggen met wie ik 't eens ben. Maar goed, aangezien Bjorn nog immuniteit heeft zal Esther er wel uitvliegen volgende week of die week erna. Ik denk namelijk niet dat ze de vrouwen helemaal mee gaat krijgen. Ze zullen zich wel 'n beetje tegen Bjorn gaan keren, maar ze beseffen ook dat ze 'm nog steeds heel erg nodig hebben.
Dat was 't even voor nu. Meer commentaar volgt misschien als ik de aflevering nog 'n keertje bekeken heb.