Opdracht |
Gemiddelde |
Jouw cijfer |
Aflevering 1 |
De Balk
Dé proef der proeven. De kandidaten moeten op de balk staan. Op het teken van Ernst-Paul moeten ze naar het minder breede stuk stappen. Wanneer ze de stokken loslaten is de vraag wie het langst zijn of haar evenwicht kan bewaren!
|
8
|
Log in!
|
Aflevering 2 |
Vuur Maken
Twee kandidaten, één van elk kamp, moeten zo snel mogelijk vuur maken met enkele voorwerpen. Degene die als eerste via de fakkel het vuur in de toren laat branden, wint iets naar eigen keuze.
|
6.6
|
Log in!
|
Hindernisbaan
De kampen moeten zo snel mogelijk een hindernisbaan afleggen. Eerst door een tunnel vol met water, dan door een spinnenweb van houten balken en tot slot een vier meter hoge muur beklimmen. Wie het eerste aan de overkant is wint het voorwerp dat ze mee de hindernisbaan op moesten sjouwen.
|
8
|
Log in!
|
Aflevering 3 |
Bungy Duel
De twee sterkste vrouwlijke kandidaten, één van elk kamp, worden aan een bungee-koord bevestigd en tegenover elkaar geplaatst. Ze moeten elk drie stokjes uit het midden trekken, terwijl het koord hen terugtrekt, en naar de paal waar het koord aan bevestigd is brengen. Dan blijft er nog één rood stokje helemaal in het midden over. Wie die het eerst heeft gepakt, wint een prijs naar keuze.
|
6.6
|
Log in!
|
De puzzelproef
De kampen moeten één iemand aanwijzen die gaat puzzelen. De rest moet één voor één over een houten, zinkend plateau rennen en dan een stuk zwemmen. Bij de vlaggen moeten ze stukken van de kubus opduiken en zo snel mogelijk terug zwemmen. Wanneer alle stukken opgedoken zijn, mag de puzzelaar de puzzel in elkaar zetten. Wie dat het eerst lukt, wint de proef.
|
6.8
|
Log in!
|
Aflevering 4 |
De Pop-Up
De kampen moeten in 3 rondes uitmaken wie de meeste punten had. Een punt verdien je door naar de bal te zwemmen, hem op te pikken en dan je hand op de bal en het rode plateau te leggen. Ondertussen mag je alles doen om de bal van je tegenstander af te pakken.
|
7.5
|
Log in!
|
Aflevering 5 |
De Draaiton
De kampen moeten elk drie personen aanwijzen. Deze moeten vervolgens één voor één op een rollende ton gaan staan, tegenover de kandidaat van het andere kamp. Nu moeten ze zorgen dat hun tegenstander zijn/haar evenwicht verliest en in het water valt. Het team dat als eerste al zijn 3 kandidaten ter water heeft verliest, het winnende team wint immuniteit.
|
8.6
|
Log in!
|
Aflevering 6 |
De Slaapproef
De kandidaten moeten in een rieten hangmat gaan liggen. In hun hand krijgen ze een ijzeren bal en die moeten ze boven een wok houden. Ze mogen niet praten of uit de hangmat komen en moeten zolang mogelijk wakker zien te blijven. Degene die als eerst in slaap valt en de bal uit zijn/haar handen laat vallen moet de Expeditie verlaten.
|
7.7
|
Log in!
|
De Mast
De kandidaten moeten op een balk gaan staan die horizontaal aan een paal is bevestigd. Op het teken van Ernst-Paul moeten ze de handvaten los maken en dragen ze dus hun eigen gewicht. Wie het niet meer houd, valt in een bak met water en valt af. Wie als laatste zijn/haar gewicht kan dragen wint de immuniteit.
|
8
|
Log in!
|
Aflevering 7 |
Toren van Babylon
De kandidaten mogen zelf de spelregels bepalen. Ze moeten in ieder geval met blokken een zo hoog mogelijke toren bouwen. Degene die het langst zijn toren kan laten staan wint en gaat door op het eiland. Uiteindelijk blijven er twee personen over. De persoon bij wie de blokken nu als eerst omvalt, ligt uit de expeditie.
|
6.2
|
Log in!
|
Hold the Symbol
De kandidaten moeten een kooi in waar allemaal spullen liggen en te zien zijn. In 2 minuten moeten ze zo veel mogelijk informatie uit de kamer onthouden. Daarna worden er vragen over gesteld. Wie een vraag fout beantwoord moet een trap naar beneden. Wanneer je vijf treden gedaald ben, ben je af. Uiteindelijk blijft er één iemand over, die wint.
|
8
|
Log in!
|
Aflevering 8 |
Bucket
De kandidaten moeten met hun voeten op een klein paaltje staan. Met hun armen leunen ze tegen de boomstam die in het midden van de paaltjes staan. Nu moeten ze het zolang mogelijk volhouden. Degene die als eerste valt, ligt uit de expeditie.
|
7.3
|
Log in!
|
Arm Omhoog
De kandidaten krijgen een armband om hun arm, deze is verbonden met een touw. Het touw gaat naar een emmer water boven hun hoofd. Zodra het touw te strak staat, valt de emmer om en verlies je. De enige manier om het touw los te laten is door je arm in de lucht te houden. Degene die als laatste overblijft wint.
|
6.8
|
Log in!
|
Aflevering 9 |
Reflex test
Twee kandidaten zitten tegenover elkaar aan een tafel. Naast hun staat een kaars, in het midden ligt een stukje boomstam. Het kaarsje moet nu aangestoken worden en dan is het een kwestie van wachten en concentreren. Wanneer het kaarsje uitgaat moet je zo snel mogelijk je hand op het stukje boomstam plaatsen. Degene wiens hand bovenop ligt, heeft dus te laat gereageerd en valt af.
|
6.8
|
Log in!
|
de Grub Meal
De bekende eet opdracht. Specialiteiten uit de regio opeten. Degene wie als eerste zijn lege mond laat zien aan Ernst-Paul is zeker van een plek in de volgende speelronde. Wie uiteindelijk als laatste overblijfd wint de proef. Wie niet eet, valt af.
|
8.6
|
Log in!
|